STBS. Czekasz na mieszkanie komunalne? Twój wniosek zostanie zweryfikowany

0

Wszyscy, którzy ubiegają się o lokal z zasobów Stargardzkiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego, muszą zgłosić się do Biura Przydziału i Zamiany Mieszkań przy al. Żołnierza 11a. Niedługo ruszy weryfikacja wniosków złożonych przez osoby, które oczekują na mieszkanie komunalne.

Weryfikacja wniosków odbywa się co roku we wrześniu. Teraz jednak zmieniły się przepisy – warto sprawdzić, jakie dokumenty są obecnie niezbędne.

Przystępując do weryfikacji, należy przedłożyć:

  1. Deklarację o wysokości dochodów wszystkich członków gospodarstwa domowego, ujętych we wniosku w okresie 3 miesięcy poprzedzających złożenie deklaracji (tj. za miesiące czerwiec, lipiec i sierpień) wraz z zaświadczeniami o osiąganych dochodach, a w przypadku osób niepracujących – wraz z zaświadczeniem z Powiatowego Urzędu Pracy o posiadaniu statusu osoby bezrobotnej lub z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej o korzystaniu z pomocy społecznej. Zaświadczenia powinny obejmować dochody brutto pomniejszone o koszty uzyskania przychodu i składki na ubezpieczenie emerytalne, rentowe i chorobowe.
  2. Oświadczenie o stanie majątkowym członków gospodarstwa domowego.
  3. Oświadczenie o nieposiadaniu tytułu prawnego do innego lokalu, położonego w Stargardzie lub miejscowości pobliskiej, lub zamieszkiwaniu w tzw. sublokatorce. W przypadku zamieszkiwania w charakterze sublokatora, fakt ten musi być potwierdzony przede wszystkim dokumentami w postaci umowy najmu lub podnajmu lokalu lub jego części.
  4. Zaświadczenia lekarskie o chorobach, jeżeli występują w rodzinie, w tym orzeczenia o niepełnosprawności osób ujętych we wniosku.
  5. Prawomocne wyroki sądowe orzekające o rozwodzie lub wysokości alimentów (jeżeli dotyczy).
  6. Dowody osobiste (do wglądu) wszystkich osób pełnoletnich ujętych we wniosku.
  7. Zaświadczenia potwierdzające zamieszkiwanie z byłym małżonkiem, tj. potwierdzenie zamieszkiwania i wyrok sądowy (jeżeli dotyczy).
  8. Akty urodzenia dzieci (jeśli wcześniej nie zostały złożone).
  9. Dokumenty potwierdzające fakt oraz okres zamieszkiwania w Stargardzie, tj. dowód zameldowania lub inny dokument potwierdzający.
  10. Dokumenty o zamieszkiwaniu w warunkach uciążliwych ze względu na zakłócanie porządku domowego – potwierdzone wyrokiem sądowym, obdukcją, informacją z policji, wywiadem środowiskowym, lub w lokalu nie nadającym się do zamieszkania – potwierdzonym informacją zarządcy lub właściciela budynku, nadzoru budowlanego (jeżeli dotyczy).
  11. Informację o opuszczeniu placówki opiekuńczo-wychowawczej, rodzinnego domu dziecka, rodziny zastępczej – potwierdzoną przez tę placówkę  lub Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie (jeżeli dotyczy).
  12. Inne dokumenty mogące mieć wpływ na kolejność umieszczenia na liście osób oczekujących (np. zaświadczenia o bezdomności, zamieszkiwania w pomieszczeniach nieprzystosowanych do stałego pobytu ludzi itp.).

Jeżeli wymagane dokumenty nie zostaną zweryfikowane we wrześniu tego roku, wnioskodawca nie zostanie umieszczony na liście osób uprawnionych do przydziału mieszkań komunalnych w 2020 r.

Druki deklaracji o wysokości dochodów wszystkich członków gospodarstwa domowego, oświadczenia o stanie majątkowym członków gospodarstwa domowego oraz oświadczenia o nieposiadaniu tytułu prawnego do innego lokalu położonego w Stargardzie lub miejscowości pobliskiej – będą dostępne w siedzibie STBS przy ul. Struga 29, w Biurze Przydziału i Zamiany Mieszkań przy al. Żołnierza 11a oraz na stronie internetowej STBS. Więcej informacji pod nr. tel. 91 819 22 92.

Zatwierdzone listy wnioskodawców pojawią się na tablicach ogłoszeń w siedzibie STBS przy ul. Struga 29, w Biurze Przydziału i Zamiany Mieszkań przy al. Żołnierza 11a oraz na stronie internetowej STBS.

(r) – źródło: UM w Stargardzie

fot. Tadeusz Surma/archiwum

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

SKOMENTUJ TEKST

Please enter your comment!
Please enter your name here