Wybory parlamentarne 2019. Zadbaj, by mieć głos  

0

13 października w całej Polsce odbędą się wybory posłów i senatorów. Jest jeszcze możliwość, żeby dopisać się do spisu wyborców lub zdobyć zaświadczenie o prawie do głosowania. Warto poznać terminy i miejsca składania wniosków – także on-line.

Wyborca może dopisać lub wpisać się do spisu wyborców. W przypadku dopisania do spisu wyborców osoba czasowo przebywająca poza miejscem zameldowania na pobyt stały oraz wyborca nigdzie niezamieszkały może głosować w miejscu czasowego pobytu. Wniosek należy złożyć w Ratuszu przy Rynku Staromiejskim (pokój nr 1) lub przez internet. Wyborcy mają na to czas do 8 października (wtorek).

Jest także możliwość złożenia wniosku o wpisanie do rejestru wyborców. To opcja dla osób, które przebywają w danym miejscu na stałe, ale nie mają meldunku. Wpis do rejestru wyborców jest jednorazowy i obowiązuje przy każdych kolejnych wyborach. Wniosek można złożyć w Ratuszu przy Rynku Staromiejskim (pokój nr 1) oraz on-line. Usługa jest dostępna także do 8 października (wtorek).

Szczegółowe informacje o składaniu wniosków za pomocą internetowej platformy www.gov.pltutaj.

Kolejną opcją głosowania poza miejscem zameldowania jest okazanie zaświadczenia o prawie do głosowania. Z takim dokumentem można wziąć udział w wyborach w dowolnym obwodzie głosowania w kraju, za granicą lub na statku morskim. Stargardzianie po to zaświadczenie powinni udać się do Ratusza przy Rynku Staromiejskim (pokój nr 1). Można to zrobić do 11 października (piątek). Należy jednak pamiętać, że jeżeli wyborca straci zaświadczenie, to – niezależnie od przyczyny utraty – nie otrzyma kolejnego dokumentu oraz nie będzie mógł zagłosować w obwodzie właściwym dla miejsca stałego zamieszkania.

(r) – źródło: UM w Stargardzie

fot. Tadeusz Surma/archiwum

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

SKOMENTUJ TEKST

Wprowadź swój komentarz!
Wpisz imię