Modernizacja stacji Stargard. Gruz i ścięte drzewa przy wieży ciśnień

5

Długo na to czekaliśmy, ale gdy 2 grudnia zamknięty został wiadukt na styku ulic Szczecińskiej i Wyszyńskiego, prace w ramach inwestycji PKP PLK SA w końcu przyspieszyły.

Wokół wieży ciśnień i przy wiadukcie zrobiło się przestrzennie, gdyż wycięto tam drzewa i krzewy oraz rozebrano stojący tam budynek z przybudówką. Ciężki sprzęt pracował m.in. w miejscu, gdzie – w obecnej skarpie – powstanie bezpośrednie wejście na chodnik łączący się z tunelem pod torami, z którego będą wyjścia na perony (jak widać to na zrobionych wczoraj zdjęciach).

Przypomnijmy: po modernizacji stacja Stargard ma być wygodniejsza, bardziej funkcjonalna i dostosowana do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Perony zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Będą one miały antypoślizgową nawierzchnią ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i słabowidzących. Nowe wiaty na stacji zapewnią ochronę przed deszczem i słońcem. Na peronach pojawią się nowe ławki, nowoczesne oświetlenie, monitoring, nagłośnienie i system dynamicznej informacji pasażerskiej. Nowe przejście pod torami, z windami przy wszystkich peronach, połączy plac przed dworem ze Zintegrowanym Centrum Przesiadkowym.

Jak informuje PKP PLK, z odnowionej stacji podróżni mają korzystać już pod koniec 2020 roku.

bk – źródło: PKP PLK

fot. Bożena Kuszela

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

5 KOMENTARZE

  1. Najlepiej cała inwestycje stargardzki ratusz ogłasza tak jakby to było dzięki nim. To jest inwestycja realizowana przez PKP PLK i zaplanowana od dawna.

  2. Z tymi remontami wiaduktów to wielka ściema. Zadnych wizualizacji ani spojrzenia w przyszłość. Za chwilę sie okaże, że nastąpi tylko jakaś większa kosmetyka i koniec. Może jedynie przy wiadukcie na Wyszyńskiego coś więcej, bo tutaj ma być tunel łącznikowy z ZCP. I nadal będzie wąsko nisko i jazda w korkach. Na Konopnickiej należałoby wyburzyć masę różnych obiektów na skarpie jak i na ulicy , a to nie leży w interesie PKP. Ta niby z nazwy obwodnica północna winna przebiegać nad torami, aby stworzyć alternatywę dla normalnego ruchu kołowego i skrzyżowaniami z drogami wyjazdowymi z miasta.Te przedsięwzięcia powinny być jakąś małą częścią większego projektu o którym na razie włodarzom miasta nie śniło się.

  3. Co dalej z remontem wiaduktu ?Prace rozwalone i nic się nie dzieje ,to wizytówka miasta .Cisza ,nikt nic nie mówi,tylko mamy duzo utrudnień ,jako użytkownicy tej drogi. Nalezy się mieszkańcom Stargardu jakieś wytłumaczenie nie istniejącego remontu.

SKOMENTUJ TEKST

Wprowadź swój komentarz!
Wpisz imię