Długo na to czekaliśmy, ale gdy 2 grudnia zamknięty został wiadukt na styku ulic Szczecińskiej i Wyszyńskiego, prace w ramach inwestycji PKP PLK SA w końcu przyspieszyły.
Wokół wieży ciśnień i przy wiadukcie zrobiło się przestrzennie, gdyż wycięto tam drzewa i krzewy oraz rozebrano stojący tam budynek z przybudówką. Ciężki sprzęt pracował m.in. w miejscu, gdzie – w obecnej skarpie – powstanie bezpośrednie wejście na chodnik łączący się z tunelem pod torami, z którego będą wyjścia na perony (jak widać to na zrobionych wczoraj zdjęciach).
Przypomnijmy: po modernizacji stacja Stargard ma być wygodniejsza, bardziej funkcjonalna i dostosowana do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Perony zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Będą one miały antypoślizgową nawierzchnią ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i słabowidzących. Nowe wiaty na stacji zapewnią ochronę przed deszczem i słońcem. Na peronach pojawią się nowe ławki, nowoczesne oświetlenie, monitoring, nagłośnienie i system dynamicznej informacji pasażerskiej. Nowe przejście pod torami, z windami przy wszystkich peronach, połączy plac przed dworem ze Zintegrowanym Centrum Przesiadkowym.
Jak informuje PKP PLK, z odnowionej stacji podróżni mają korzystać już pod koniec 2020 roku.
bk – źródło: PKP PLK
fot. Bożena Kuszela
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!