Ten szlak ułatwi rowerowe podróże w okolicach jeziora Miedwie i tamtejszej torpedowni, a także umożliwi mieszkańcom Bielkowa dotarcie do Kobylanki, przez którą przebiega Trasa Pojezierzy Zachodnich. Ponad 1,1 km rowerowego szlaku w ciągu drogi wojewódzkiej 120 jest już otwarte.
– To niewielki odcinek drogi rowerowej, ale może on być zachętą do zjechania z głównego szlaku, z Trasy Pojezierzy Zachodnich. Tą zachętą jest oczywiście malownicze jezioro Miedwie, ale i znajdująca się na wschód od Bielkowa dawna torpedownia z czasów II wojny światowej, w której wykonywano próbne strzały. Do tej pory była to spora atrakcja głównie dla fanów nurkowania, teraz będzie bardziej dostępna również dla turystów rowerowych – powiedział wicemarszałek Tomasz Sobieraj.
Niespełna dwa miesiące zajęło wykonawcy, firmie PRD Nowogard, przebudowanie DW 120 na odcinku Bielkowo – Kobylanka i stworzenie ponad 1,1 km ciągu pieszo rowerowego. Nowa trasa na całym odcinku ma 2,5 m szerokości i jest wyasfaltowana. Wartość realizowanej przez Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich inwestycji wyniosła 980 tys. zł. 80 tys. zł dołożyła Gmina Kobylanka.
Zadanie wykonano w ramach poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD). Rocznie na ten cel samorząd województwa zachodniopomorskiego przeznacza około 28 mln zł, co pozwala na realizowanie ok. 40 przedsięwzięć na drogach, ich remonty, budowę chodników czy tworzenie tras rowerowych. W 2020 roku środki przeznaczone na zadania z zakresu przebudów dróg i BRD wyniosą 31,2 mln zł . W planach jest realizacja ok. 35 zadań, dzięki którym poprawie ulegnie ok. 30 km odcinków na drogach wojewódzkich.
Trasa Pojezierzy Zachodnich
Nowa ścieżka rowerowa z Bielkowa do Kobylanki w tej drugiej miejscowości łączy się z Trasą Pojezierzy Zachodnich, jednym z czterech głównych szlaków Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego. Docelowo będzie on miał ponad 420 km długości i przebiegnie przez malownicze obszary Pojezierzy Myśliborskiego, Choszczeńskiego, Ińskiego, Drawskiego i Szczecineckiego. Trasa ma dwie odnogi. Północna, prowadzi ze Szczecina właśnie przez Kobylankę do Stargardu, a dalej do Ińska i Białego Boru. Odnoga południowa, rozpoczyna się w pobliżu Siekierek i prowadzi przez Ińsko do Białego Boru.
Już dziś od mostu w Siekierkach można dojechać nową, liczącą 36 km trasą do Trzcińska Zdrój. Dalej szlak wiedzie drogami gminnymi i leśnymi przez Dobropole, Góralice i Tchórzno do Myśliborza. Część trasy jest tu gotowa, część wymaga oznakowania, część jest projektowana. Trasę pojezierną na odcinku Myślibórz – Barlinek – Pełczyce – Choszczno, zaplanowano po nasypie dawnej linii kolejowej. Na fragmencie Sulimierz – Mostkowo przygotowywany jest teren pod inwestycję, w Barlinku oznakowane będzie 1,8 km wzdłuż ulic 31 stycznia, Jeziornej, Szpitalnej, Mickiewicza oraz Pełczyckiej. Pomiędzy Pełczycami a Płotnem niemal zakończono kładzenie asfaltu, a w części Płotno – Choszczno trwa przygotowywanie koryta drogi. Z Choszczna trasa biegnie przez Dobrzany i wieś Kozy do Ińska.
Z początkiem 2020 roku powinny ruszyć prace na fragmencie szlaku pomiędzy Kijewem a Jezierzycami (inwestorem jest miasto Szczecin). Dalej, w kierunku Stargardu i Marianowa, trasa wymaga głównie oznakowania, a w projektowaniu jest ostatni fragment Marianowo – Kozy. Za Ińskiem, gdzie odnogi Trasy Pojezierzy Zachodnich łączą się w jeden nurt, powstaje fragment pomiędzy Storkowem a Wiewieckiem. Dalej szlak wiedzie po drogach gminnych i leśnych – przez Złocieniec, Borne Sulinowo, Szczecinek do Białego Boru. Trasa jest w znacznej części gotowa i wymaga głównie oznakowania. Szczegółowy opis trasy http://www.rowery.wzp.pl/trasa-pojezierzy-zachodnich-20
(r), fot. – źródło: Biuro Prasowe UM WZ
Polub nas na Facebooku
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!