Koronawirus. Do lekarza przez telefon

0

Niezależnie od zagrożenia koronawirusem, wiele osób potrzebuje wizyty u lekarza. Aby ograniczać ryzyko rozprzestrzeniania się SARS-CoV-2, zdobycie recepty, zwolnienia albo porady lekarskiej odbywa się na nowych zasadach. Główny Inspektorat Sanitarny zaleca, żeby świadczenia były udzielane przez telefon. Wystarczy zadzwonić do swojej przychodni.

Każdemu pacjentowi, również bez objawów infekcji, zgłaszającemu chęć wizyty u lekarza, najpierw udzielana jest teleporada. Pacjenci są umawiani na wizyty w przychodniach POZ tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. W takim przypadku przez telefon zostaną poinformowani o konkretnej godzinie wizyty.

Telefonicznie można:

– zamówić receptę na wszystkie leki, w tym leki stałe,

– otrzymać zwolnienie lekarskie,

– skorzystać z konsultacji medycznej.

Szczegółowe informacje są udzielane telefonicznie w przychodniach, w których przyjmuje nasz lekarz podstawowej opieki zdrowotnej. Jeśli potrzebujemy pomocy po godzinach pracy POZ, należy zadzwonić do placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej. W Stargardzie działa ona przy szpitalu: tel. 91 578 92 96.

Dodatkowo podczas rozmowy telefonicznej rejestracja ma przeprowadzać ankietę wstępnej kwalifikacji w kierunku zakażenia koronawirusem.

W razie kontaktu z osobą mającą objawy zarażenia koronawirusem (gorączka, kaszel, duszności) lub osobami, które przyjechały zza granicy, należy jak najszybciej skontaktować się z Państwową Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Stargardzie – tel. 694 439 839 lub zgłosić się na izbę przyjęć oddziału zakaźnego Samodzielnego Publicznego Wojewódzkiego Szpitalu Zespolonego przy ul. Arkońskiej 4 w Szczecinie – tel. 91 813 94 41.

(r) – źródło: UM w Stargardzie

fot. pexels.com

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

SKOMENTUJ TEKST

Wprowadź swój komentarz!
Wpisz imię