Jest zatwierdzony program inwestycji dla budowy infrastruktury drogowej na granicznym, początkowym odcinku autostrady A6. Oznacza to przyznanie finansowania na przygotowanie i realizację tego przedsięwzięcia. Zadanie będzie obejmowało budowę nowego wiaduktu na zachód od istniejącego MOP Kołbaskowo przy granicy polsko-niemieckiej wraz z drogami dojazdowymi i placami do zawracania.
W odległości 2,5 km przed granicą polsko-niemiecką znajduje się ostatni na autostradzie A6 węzeł drogowy – Kołbaskowo. W przyszłości będzie on zastąpiony nowym węzłem – Szczecin Zachód, o kilometr dalej od granicy.
Obecnie pierwszy węzeł po stronie niemieckiej znajduje się dopiero 9,5 km od granicy. Pojazdy nie mają żadnej możliwości zawrócenia na granicy państwa. Około 1 km przed granicą zlokalizowany jest MOP Kołbaskowo. Miejsce to wykorzystywane jest przez służby państwowe do działań kontrolnych, do czego jednak nie jest przystosowane. Również doświadczenie płynące z sytuacji związanej z wprowadzeniem ograniczeń w ruchu na granicach, w związku z COVID-19, wpłynęły na konieczność budowy nowej infrastruktury drogowej w pobliżu granicy.
Głównym elementem nowej infrastruktury drogowej przy granicy w Kołbaskowie, która da możliwość bezpiecznego zawracania przed samą granicą, będzie nowy wiadukt drogowy. Do wiaduktu będą doprowadzone drogi dojazdowe. Mają powstać również place do zawracania. Infrastruktura ta umożliwi również przygotowanie miejsc do kontroli przez służby państwowe.
– Szczegółowe rozwiązania techniczne zostaną określone w dokumentacji projektowej. Przetarg na opracowanie tej dokumentacji planujemy ogłosić jeszcze w tym roku. Zakończenie realizacji inwestycji planowane jest w 2025 roku – informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.
(r), grafiki – źródło: GDDKiA O/Szczecin
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!