Muzyka stargardzianina w grze Iron Harvest

0

Krzysztof Wierzynkiewicz, laureat nagrody prezydenta Stargardu dla twórców kultury, skomponował muzykę do gry Iron Harvest 1920+, która będzie dostępna m.in. w Austrii, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii oraz we Włoszech. Jej światową premierę zaplanowano na 1 września (wtorek). Graczom przemierzającym świat zniszczony w Wielkiej Wojnie towarzyszyć będą niezwykłe dźwięki stworzone również przez utalentowanego stargardzianina.

Kompozytor ze Stargardu ma na swoim koncie muzykę do wielu gier wideo, a także filmów i produkcji telewizyjnych. Jest autorem dźwięków m.in. do Wiedźmina 2: Zabójcy Królów (CDProjectRED/Namco Bandai), Bulletstorm (People Can Fly/EA). Jest także współautorem Animowanej Historii Polski w reżyserii Tomasza Bagińskiego.

Najnowsza gra, do której skomponował muzykę, podzielona jest na trzy główne frakcje z ponad 40 rodzajami jednostek oraz 9 bohaterami o specjalnych umiejętnościach. Całość utrzymano w wyjątkowym klimacie wojennych zniszczeń, ale także wielu nawiązań kulturowych.

– Komponując temat przewodni do frakcji Rusvietu, skupiliśmy się przede wszystkim na potężnym brzmieniu. By oddać tę gigantomanię, skomponowaliśmy pompatyczną pieśń wojenną w wykonaniu ortodoksyjnego chóru cerkiewnego – oczywiście zaśpiewaną w języku rosyjskim. Na potrzeby całej gry powstało w sumie 85 minut muzyki – mówi Krzysztof Wierzynkiewicz.

Zainteresowani wyłącznie twórczością kompozytora ze Stargardu również dostaną coś dla siebie. 22 utwory, z 60 przygotowanych na potrzeby gry, wydano na płycie CD i winylu. Są dostępne tutaj. Klikając tutaj można zobaczyć kulisy powstawania muzyki do gry Iron Harvest 1920+.

(r) – za: UM w Stargardzie

print screen: YT/Deep Silver

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

SKOMENTUJ TEKST

Wprowadź swój komentarz!
Wpisz imię