Hybrydy dla Pomorza Zachodniego jeszcze w tym roku

0

Dwa zakupione przez Pomorze Zachodnie, w lipcu tego roku, pociągi hybrydowe powstają w fabryce Newag SA w Nowym Sączu. Prace idą zgodnie z harmonogramem.

Pomorze Zachodnie jako pierwszy region w Polsce zakupił hybrydy, które wyprodukuje ta fabryka. Łączny koszt zakupu dwóch pojazdów to 49,2 mln zł. Każdy z nich będzie wyposażony w 150 miejsc.

– Produkcja pierwszego pojazdu hybrydowego jest na etapie przedmontaży, natomiast drugi pojazd w przyszłym tygodniu wjeżdża do lakierni. Wyglądają jeszcze na dość surowe, ale mamy zapewnienie, że oba wjadą na nasze zachodniopomorskie tory jeszcze w tym roku – informuje wizytujący fabrykę wicemarszałek Tomasz Sobieraj.

Oba pojazdy będą wyróżniały się na trasach, bo ich kolorystyka będzie odmienna od pozostałych pojazdów należących do województwa. Jeden z nich będzie nawiązywał do „zielonego regionu”, jakim jest Pomorze Zachodnie – zarówno jeśli chodzi o dużą powierzchnię lasów czy pól, jak i o świadome, ekologiczne podejście samorządu i mieszkańców. To na Pomorzu Zachodnim wytwarza się najwięcej w Polsce energii pochodzącej z alternatywnych, „zielonych” źródeł.

– Drugi ze składów hybrydowych również będzie miał odmienną malaturę, ale póki co nie ujawniamy, do czego będzie nawiązywać. Nie chcemy psuć niespodzianki – mówi wicemarszałek.

Pojazdy dwunapędowe łączą najważniejsze zalety pojazdów elektrycznych, czyli wysokie przyspieszania i brak emisji spalin, oraz pojazdów spalinowych wyposażonych w przekładnię elektryczną, jaką jest możliwość poruszania się po liniach niezelektryfikowanych. A tych na Pomorzu Zachodnim jest wciąż 40 proc.

Hybrydy pozwolą obsługiwać trasę Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin bez przesiadek. Podobnie na zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie, obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.

Województwo Zachodniopomorskie na inwestycje w tabor wydało w ostatnich latach łącznie ponad 1 mld zł. Zakupy w znacznej większości były sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

(r), fot. – źródło: Biuro Prasowe UM WZ

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

SKOMENTUJ TEKST

Wprowadź swój komentarz!
Wpisz imię