Nauczanie w szkołach ponadpodstawowych: klasy maturalne – tryb stacjonarny, młodsze klasy – tryb hybrydowy

0

Obowiązujące od 17 października nowe obostrzenia, w związku z gwałtownym przyrostem zakażeń SARS- CoV- 2, spowodowały zmiany w funkcjonowaniu szkół.

Na spotkaniu dyrektorów placówek ze starostą stargardzkim Iwoną Wiśniewską ustalono, że nauczanie w liceach i zespołach szkół prowadzonych przez Powiat Stargardzki odbywać się będzie w dwojaki sposób.

W najstarszych klasach (maturalnych), w każdej ze szkół, utrzymany został stacjonarny tryb nauczania.

Młodsze klasy przeszły na system hybrydowy w następującym trybie: 50 proc. – stacjonarny, 50 proc. – zdalny. Następnie klasy nauczane zdalnie przechodzą na system stacjonarny, a stacjonarne – na zdalny: np. klasy pierwsze i trzecie – nauka stacjonarna, klasy drugie – zdalna, i zmiana.

Młodsze klasy w I i II LO, a także ZS 5, w tym trybie: jeden tydzień – stacjonarnie, dwa tygodnie – zdalnie.

Z kolei ZS 1, ZS 2 oraz Zespół Szkół Budowlano-Technicznych, utrzymując również stacjonarną naukę dla najstarszych roczników, przyjęły naprzemienny tryb nauki – dwa tygodnie zdalnie, kolejne dwa – stacjonarnie.

Zajęcia praktyczne w technikach, szkołach branżowych oraz Centrum Kształcenia Zawodowego prowadzone są jak dotychczas – w trybie stacjonarnym.

O wszelkich zmianach w funkcjonowaniu szkół od poniedziałku 19 października – w tym, które klasy rozpoczynają zdalną naukę, a które nadal chodzą do szkoły, dyrektorzy informowali rodziców, uczniów i nauczycieli za pośrednictwem dzienników elektronicznych oraz portali wykorzystywanych na co dzień do kontaktu z uczniami.

Szkoła Podstawowa Specjalna kontynuuje naukę w trybie stacjonarnym. Dyrektor może jednak wprowadzić tryb hybrydowy w uzgodnieniu z organem prowadzącym, po uzyskaniu pozytywnej opinii Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej.

(r), fot. – źródło: Starostwo w Stargardzie

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

SKOMENTUJ TEKST

Wprowadź swój komentarz!
Wpisz imię