Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rusza z przygotowaniem dokumentacji dla obwodnicy Stargardu w ciągu krajowej „dwudziestki”. Jest już umowa w sprawie tej inwestycji.
Obwodnicę zaprojektuje firma Lafrentz Polska. Dokumentacja za blisko 1,5 mln zł powinna być gotowa w 2023 r. Wówczas przyjdzie czas na przetarg. Inwestycja miałaby się rozpocząć w 2026 r. i potrwać około 2 lat.
Według zapowiedzi GDDKiA nową trasą będzie można pojechać w 2028 r.
Stargard ma już obwodnicę w ciągu drogi ekspresowej S10. Przez miasto ciągle jednak przebiega DK20 – od Stargardu przez Drawsko Pomorskie, Szczecinek i Bytów do Gdyni. Pełne wyprowadzenie z miasta ruchu tranzytowego z dróg krajowych będzie możliwe po realizacji obwodnicy również w ciągu DK20.
Nowa trasa ominie Stargard od wschodu. Droga rozpocznie się od strony Drawska Pomorskiego, kilkaset metrów przed początkiem obszaru zabudowanego Stargardu. Dalej będzie biec w kierunku południowym, przecinając linię kolejową, a następnie dolinę rzeki Krąpiel. Z istniejącą S10 połączy się na węźle Stargard Wschód, który zostanie rozbudowany.
Obwodnica na DK20 powstanie w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. W województwie zachodniopomorskim do realizacji zaplanowano 9 obwodnic o długości ponad 47 km. Wszystko ma kosztować około 1,2 mld zł.
(r), mapka – źródło: GDDKiA
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!