Już prawie 10 tys. osób odebrało swoją Stargardzką Kartę Mieszkańca. Każdy stargardzianin może ją zdobyć i korzystać z atrakcyjnych zniżek. Należy jednak pamiętać, że zostały 3 tygodnie na zmianę adresu zamieszkania u pracodawcy. Trzeba to zrobić do końca roku. Potem wystarczy okazać PIT za zeszły rok i odebrać SKM, by m.in. taniej kupować bilety miesięczne MPK i mieć pierwszeństwo w przyjmowaniu dzieci do miejskich przedszkoli i żłobka.
Jak złożyć wniosek i gdzie odebrać kartę?
Po SKM trzeba przyjść do Ratusza przy Rynku Staromiejskim. Na miejscu nie trzeba wypełniać wniosku, wystarczy przedstawić wymagane dokumenty. Karta wydawana jest od ręki.
Wniosek można przesłać również przez ePUAP na skrzynkę /umstargard/SkrytkaESP lub przez stronę www.stargardvita.pl. Po tym wystarczy udać się do Ratusza i po okazaniu dokumentów odebrać kartę.
Więcej informacji, regulamin oraz wykaz zniżek znaleźć można na stronie www.stargardvita.pl lub www.stargard.pl.
Jakie dokumenty są potrzebne?
Karta wydawana jest po okazaniu deklaracji podatkowej. Musi to być PIT za poprzedni rok rozliczeniowy, który został złożony w Urzędzie Skarbowym (potwierdzony pieczęcią), a w przypadku rozliczenia przez internet – należy wydrukować pierwszą stronę PIT wraz z UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru). Pamiętać trzeba, że do końca 2020 roku SKM uzyska się po okazaniu PIT za 2019 rok, natomiast od 1 stycznia 2021 roku konieczne będzie okazanie PIT za 2020 rok.
Warunkiem otrzymania karty jest wskazanie w deklaracji miejsca zamieszkania w Stargardzie. PIT-11 jest wyłącznie informacją od pracodawcy i na jego podstawie nie może być wydana SKM. Jeżeli ktoś przeprowadził się do Stargardu w tym roku, musi pamiętać, aby zgłosić zmianę adresu zamieszkania u swojego pracodawcy przed końcem roku. Stargardzka Karta Mieszkańca jest wydawana na 2 lata.
W przypadku emerytów wystarczy PIT-40 z ZUS. Osoby, które nie osiągnęły dochodu w poprzednim roku, mogą przedstawić złożony w Urzędzie Skarbowym PIT 0 lub zaświadczenie o nieosiągnięciu dochodu w minionym roku ze wskazanym miejscem zamieszkania w Stargardzie.
Inne potrzebne dokumenty to: dokument tożsamości ze zdjęciem, a w przypadku osób powyżej 18. roku życia i kontynuujących naukę do 24. roku życia – do wglądu dokument potwierdzający kontynuację nauki (np. indeks, legitymacja) oraz deklaracja podatkowa rodzica/rodziców za poprzedni rok.
O karty dla kilku członków rodziny może wnioskować jedna osoba. W przypadku ubiegania się o wydanie SKM dla członka rodziny (w tym pełnoletniego uczącego się dziecka) należy wypełnić pełnomocnictwa (do pobrania ze strony www.stargardvita.pl). Konieczne będzie podanie numerów PESEL wszystkich członków rodziny.
Jakie korzyści wynikają z posiadania Stargardzkiej Karty Mieszkańca?
Dla posiadaczy SKM miasto przygotowało wiele atrakcyjnych zniżek opłat do instytucji miejskich i placówek oświatowych, tj. pierwszeństwo w przyjmowaniu dzieci do żłobka, przedszkoli i szkół podstawowych, dopłaty do miejsc w prywatnych żłobkach i przedszkolach, 40 zł za bilet miesięczny (20 zł bilet ulgowy) na przejazdy autobusami MPK, 15 zł za bilet do kina SCK w każdą niedzielę. To tylko część benefitów, z których mogą korzystać osoby rozliczające swój PIT w Stargardzie.
Plastikowa karta zbliżeniowa czy aplikacja?
Do wyboru jest aplikacja mobilna lub plastikowa karta zbliżeniowa. Złożenie wniosku w obu przypadkach wygląda tak samo i upoważnia do jednakowych zniżek i przywilejów. Na podstawie karty plastikowej można zalogować się do aplikacji. Jednak jeśli od razu wybierzemy aplikację, później nie będzie możliwości wyrobienia karty plastikowej.
(r), fot. – UM w Stargardzie
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!