Niektórzy klienci Zakładu w ostatnich dniach otrzymali maile z informacją m.in. o niedopłacie składek i konieczności ich uregulowania w ciągu 24 godzin. ZUS przypomina, że nie wysyła maili do swoich klientów z informacją o rozliczeniach składkowych.
Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresu, który wyświetla się jako [email protected].
Zakład Ubezpieczeń Społecznych wyjaśnia, że za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci nie otrzymują informacji o rozliczeniach składek czy nadpłatach, ani też żadnych wezwań do zapłaty. W ten sposób ZUS kontaktuje się jedynie z tymi, którzy mają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę korespondencji.
ZUS ostrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na takie maile, a w szczególności nie otwierać załączników. Wiadomości tego typu najczęściej mają zainfekować komputer lub uzyskać dostęp do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.
– W sytuacji, w której ktokolwiek ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, prosimy o kontakt z najbliższą placówką ZUS lub z Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 albo pod adresem mailowym: [email protected] – informuje Karol Jagielski, regionalny rzecznik ZUS województwa zachodniopomorskiego.
(r)
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!