Rozbudowa węzła drogowego Szczecin Kijewo wreszcie będzie dokończona

0

W lipcu przyszłego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje zakończyć rozbudowę węzła Szczecin Kijewo na skrzyżowaniu autostrady A6 z drogą krajową nr 10. Prace na węźle dokończy firma Budimex. Jest umowa w tej sprawie. Na początku przyszłego tygodnia wykonawcy zostanie przekazany plac budowy.

Wartość umowy, którą GDDKiA podpisała z Budimexem, opiewa na ok. 59,9 mln zł.

Dokończenie prac na węźle. Powstanie kolejny nowy wiadukt 

Wykonawca ma dokończyć wszystkie pozostałe prace związane z rozbudową węzła. W ramach wcześniejszych etapów robót, zrealizowanych po odstąpieniu od umowy z pierwotnym wykonawcą inwestycji, powstały dwie nowe łącznice po północnej stronie węzła (Stargard – Świnoujście i Świnoujście – Szczecin) oraz nowy wiadukt nad autostradą w ciągu przebudowanej jezdni DK10 w stronę Szczecina.

Teraz powstanie nowy wiadukt nad A6 w ciągu jezdni DK10 w stronę Stargardu wraz z przebudową jezdni DK10. Na autostradzie A6 zostaną usunięte ostatnie stare betonowe płyty, a w ich miejsce powstanie nowa nawierzchnia bitumiczna. Wzdłuż autostrady będą wykonane jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. Powstaną również nowe łącznice – cztery po stronie południowej i dwie po stronie północnej.

Zmiany organizacji ruchu. Jezdnia DK10 w stronę Stargardu będzie zamknięta  

– Dokończenie robót na węźle nie będzie możliwe bez wprowadzania zmian organizacji ruchu i czasowych utrudnień. Jezdnia DK10 w stronę Stargardu będzie musiała zostać zamknięta w celu przebudowy i wyburzenia istniejącego wiaduktu oraz wykonania nowego. Dlatego ruch w ciągu DK10 będzie musiał się odbywać dwukierunkowo jezdnią w stronę Szczecina, a kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu. Wymaga to w pierwszej kolejności poszerzenia jezdni DK10 w stronę Szczecina i wykonania połączeń pomiędzy jezdniami – informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Przebudowa jezdni autostrady A6 będzie również powodować konieczność wprowadzenia ruchu jedną jezdnią z wyłączeniem wakacji. W okresie największego ruchu na autostradzie A6 powinny funkcjonować dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Wypracowane założenia do organizacji ruchu zakładają priorytet utrzymywania newralgicznych dla ruchu relacji Kołbaskowo – Stargard, Szczecin – Kołbaskowo i Szczecin – Świnoujście.

Węzeł po nowemu  

Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70. i 80. ub. w.

Po przebudowie węzeł ten będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, dzięki którym poprawi się płynność przejazdu, ale także na nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

(r), fot., grafika – źródło: GDDKiA O/Szczecin

Poprzedni artykułJazz w Piwnicy TPS. Unleashed Cooperation
Następny artykułBłękitni Stargard. Runda wiosenna z nowymi zawodnikami


Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj