Trwa akcja informacyjna dotycząca wariantów przebiegu obwodnic Stargardu i Złocieńca na drodze krajowej nr 20. Są już uruchomione strony internetowe tych projektów, na których m.in. zostały umieszczone ankiety do wyrażenia swojej opinii w tej sprawie. W przyszłym roku planowane jest uzyskanie dla tych obwodnic decyzji środowiskowych, które określą wariant realizacyjny.
Nas interesuje obwodnica Stargardu w ciągu DK20. Strona internetowa projektu: http://www.obwodnicastargardu.lafrentz.pl/
Stargard ma już obwodnicę w ciągu drogi ekspresowej S10. Przez miasto ciągle jednak przebiega DK20 biegnąca od Stargardu przez Drawsko Pomorskie, Szczecinek i Bytów do Gdyni. Pełne wyprowadzenie z miasta ruchu tranzytowego z dróg krajowych będzie możliwe po realizacji obwodnicy również w ciągu DK20.
Nowa droga rozpocznie się od strony Drawska Pomorskiego, kilkaset metrów przed początkiem obszaru zabudowanego Stargardu. Trasa będzie biegła w kierunku południowym, przecinając linię kolejową i dalej dolinę rzeki Krąpiel. Z istniejącą S10 połączy się na węźle Stargard Wschód, który będzie musiał zostać rozbudowany. Są wyznaczone 4 warianty przebiegu obwodnicy. Długość – w zależności od wariantu – wynosi od 4,4 do 4,8 km.
Obwodnice Stargardu i Złocieńca na DK20 to 2 z 9 inwestycji przewidzianych do realizacji w ramach rządowego Programu 100 obwodnic na Pomorzu Zachodnim. Prace przygotowawcze dla tych dróg ruszyły w ubiegłym roku. Wcześniej nie było przygotowanych żadnych projektów, dlatego w pierwszej kolejności zostały wyznaczone warianty ich przebiegu. Później, gdy będzie przeprowadzona procedura wydania decyzji środowiskowej, ruszą prace nad dalszymi etapami dokumentacji, które obejmą również badania geologiczne. Realizacja obwodnic przewidziana jest w latach 2024-2028.
(r), mapa – źródło: GDDKiA O/Szczecin
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!