Stargardzkie Centrum Kultury z nowym logiem i nową wizualizacją

0

1 stycznia 2022 roku SCK wyszło do mieszkańców z nowym przekazem – nowym logotypem, nową stroną internetową (www.sck.stargard.pl) i nową kolorystyką.

„Kochani – zmieniamy się dla Was” anonsuje te zmiany SCK, wyjaśniając:

– Nowym logotypem nawiązujemy do identyfikacji wizualnej Miasta Stargard – pod szczęśliwą gwiazdą. Punkt widoczny na logo jest w kolorze purpury – kolorze przypisanym do kultury w Stargardzie.

– Purpurowy punkt i zielony obrys identyfikuje położenie SCK względem stargardzkich plantów. Gdybyśmy nałożyli logo na mapę Stargardu zobaczylibyśmy, że punkt w logotypie tożsamy jest z położeniem głównego budynku SCK względem stargardzkich plantów. Zielony obrys przypomina również budynek SCK, poza mury którego wychodzimy, tworząc kulturę w naszym mieście.

– Nowa strona internetowa jest prosta w obsłudze, intuicyjna, przejrzysta – a przede wszystkim dostępna dla osób z niepełnosprawnościami. Znajdują się tam informacje o Stargardzkim Centrum Kultury, Kinie SCK i Stargardzkim Centrum Nauki FILARY.

– Budując nową ofertę działalności, pogrupowaliśmy ją w typografie nawiązujące do głównego logotypu. Będziemy je rozbudowywać – w zależności od prowadzonej działalności.

Joanna Tomczak, dyrektor Stargardzkiego Centrum Kultury, podkreśla: – Tworzymy ofertę, która zagospodaruje różnorodne potrzeby kulturalne mieszkańców. Szanujemy i pielęgnujemy niemal 40 lat historii tej instytucji, ale otwieramy się na nowe.

Prace nad nową marką trwały od maja br. Zespół, który zajmował się tym zadaniem, przeanalizował szczegółowo ofertę SCK, jego cele i zadania, słabości i atuty. Efektem pracy jest stworzenie nowoczesnej, spójnej i ciekawej identyfikacji wizualnej: palety barw, sloganu, typografii i elementu kluczowego – nowego logo. Główna jego cecha to minimalizm, znacząco odróżniający je od poprzedniego logotypu, utrzymanego w odcieniach błękitu i wykorzystującego symbol skrzydlatego konia – Pegaza.

– Wychodzimy poza mury instytucji – do mieszkańców naszego miasta, tak jak przedstawiony na logotypie skrót SCK wychodzący poza graficzny obrys. Odnieśliśmy się do stargardzkich plantów, ale też zieleni, która zawsze daje nadzieję, na to co dobre. W nawiązaniu do purpurowej kropki, stworzyliśmy główny slogan: Z kulturą trafiamy w punkt – mówi Agata Frankowska, specjalista ds. promocji SCK.

Główna autorka nowej księgi znaku – Małgorzata Kowcun dodaje: – Choć logo na pierwszy rzut oka jest proste, mówi bardzo wiele. Pokazuje, że SCK to ośrodek działań kulturalnych w całym mieście. Kulturę można znaleźć właśnie tu, w tym miejscu – ale też na świeżym powietrzu, w przestrzeni zielonej miasta, w trakcie Dni Stargardu, Art Festiwalu, Coolturalnych Wakacji i wielu innych wydarzeń, które dla mieszkańców organizuje właśnie SCK. Logo jest dynamiczne, jak charakter działalności tej instytucji, a jego elementy składowe pozwalają na wiele kreatywnych przetworzeń i zabiegów graficznych.

Budowa nowej strony internetowej dofinansowana została z Funduszu Małych Projektów Interreg VA, w ramach projektu „Kultura online – od Nas dla Was…”, realizowanego wspólnie z Miastem Greifswald.

oprac. bk

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

SKOMENTUJ TEKST

Wprowadź swój komentarz!
Wpisz imię