Konsumenci w UE chronieni są na podstawie innych przepisów niż w Ukrainie, dlatego Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, chcąc przybliżyć przybyszom z Ukrainy najważniejsze zagadnienia, w praktyczny sposób przygotował „Vademecum dla konsumentów z Ukrainy: Wszyscy jesteśmy konsumentami – Всі ми – споживачі” – https://bit.ly/3taCKEg
UOKiK uruchomił również infolinię w języku ukraińskim: 801 440 220 oraz 22 290 89 16 i e-porady: [email protected]
W poradniku „Twoje prawa w Polsce – vademecum konsumenta”, opracowanym w języku ukraińskim, UOKiK skupił się na podstawowych prawach konsumenckich. Goście z Ukrainy dowiedzą się z niego m.in.:
– gdzie szukać bezpłatnej pomocy prawnej,
– co zrobić, gdy kupiony produkt okazał się wadliwy,
– jakie zasady obowiązują przy zakupach w sklepach stacjonarnych, a jakie – w internetowych,
– jak bezpiecznie kupować w sieci.
Więcej na: https://www.uakonsument.uokik.gov.pl/
(r)
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!