Ewa Skórczyńska, powiatowy rzecznik konsumentów, przedstawiła sprawozdanie ze swojej działalności w 2021 r. Rzecznik udzieliła 2104 porady (1933 w sprawach konsumenckich i 171 o charakterze niekonsumenckim).
W zakresie umów sprzedaży udzielono 1046 porad, a w zakresie usług – 887. Z kolei 279 dotyczyło sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa, a 232 – zakupów na odległość.
Najczęściej reklamujemy:
– urządzenia gospodarstwa domowego, urządzenia elektroniczne, sprzęt komputerowy ( 358),
– odzież i obuwie (223),
– meble, artykuły wyposażenia wnętrz i utrzymania domu (206).
Spośród usług najwięcej porad udzielono w zakresie :
– usług telekomunikacyjnych (193),
– sektor ubezpieczeniowy (125),
– sektor energetyczny (87).
Wartość przedmiotu sporu w sprawach, w których rzecznik występowała do przedsiębiorców w 2021 roku, wynosiła od 20,00 zł do 250 tys. zł.
Warto przypomnieć, że powiatowy rzecznik konsumentów to m.in. :
– bezpłatnie poradnictwo konsumenckie i informacja prawna w zakresie ochrony konsumenta,
– ochrona interesów konsumentów,
– współdziałanie z UOKIK, organami Inspekcji Handlowej oraz innymi organizacjami konsumenckimi,
– wytaczanie powództw i wstępowanie do toczących się postępowań.
Rzecznik zaprasza wszystkich zainteresowanych od poniedziałku do piątku w godz. 8. 00 do 16.00 – Starostwo Powiatowe w Stargardzie, ul. Skarbowa 1 pok. 04, tel. 91 4804 842.
(r), fot. – źródło: Starostwo Powiatowe w Stargardzie
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!