Powiatowy rzecznik konsumentów sprawozdaje. Co najczęściej reklamujemy?

0

Ewa Skórczyńska, powiatowy rzecznik konsumentów, przedstawiła sprawozdanie ze swojej działalności w 2021 r. Rzecznik udzieliła 2104 porady (1933 w sprawach konsumenckich i 171 o charakterze niekonsumenckim).

W zakresie umów sprzedaży udzielono 1046 porad, a w zakresie usług – 887. Z kolei 279 dotyczyło sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa, a 232 – zakupów na odległość.

Najczęściej reklamujemy:

– urządzenia gospodarstwa domowego, urządzenia elektroniczne, sprzęt komputerowy ( 358),

– odzież i obuwie (223),

– meble, artykuły wyposażenia wnętrz i utrzymania domu (206).

Spośród usług najwięcej porad udzielono w zakresie :

– usług telekomunikacyjnych (193),

– sektor ubezpieczeniowy (125),

– sektor energetyczny (87).

Wartość przedmiotu sporu w sprawach, w których rzecznik występowała do przedsiębiorców w 2021 roku, wynosiła od 20,00 zł do 250 tys. zł.

Warto przypomnieć, że powiatowy rzecznik konsumentów to m.in. :

– bezpłatnie poradnictwo konsumenckie i informacja prawna w zakresie ochrony konsumenta,

– ochrona interesów konsumentów,

– współdziałanie z UOKIK, organami Inspekcji Handlowej oraz innymi organizacjami konsumenckimi,

– wytaczanie powództw i wstępowanie do toczących się postępowań.

Rzecznik zaprasza wszystkich zainteresowanych od poniedziałku do piątku w godz. 8. 00 do 16.00 – Starostwo Powiatowe w Stargardzie, ul. Skarbowa 1 pok. 04, tel. 91 4804 842.

(r), fot. – źródło: Starostwo Powiatowe w Stargardzie

Poprzedni artykułW Stargardzie ma powstać pomnik „żołnierzy wyklętych”
Następny artykułRadni miejscy: Przed nami czas egzaminu z naszego człowieczeństwa


Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj