Jest wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy Stargardu w ciągu DK20

0

W decyzji tej zostanie określony przebieg drogi i środowiskowe uwarunkowania jej realizacji. Dla inwestycji opracowano pięć wariantów przebiegu. Długości wariantów obwodnicy wynoszą od 4,3 do 4,8 km. Po wydaniu decyzji środowiskowej zostaną – dla wybranego wariantu – wykonane badania podłoża i opracowane elementy koncepcji programowej.

Obecnie, pomimo wyprowadzenia ruchu w ciągu drogi ekspresowej S10 ze Stargardu, jeśli kierowca chce pojechać w kierunku Czaplinka czy Złocieńca, musi wjechać do miasta. Realizacja obwodnicy w ciągu DK20 pozwoli na całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego w ciągu dróg krajowych ze Stargardu.

Pod koniec października 2020 r. GDDKiA O/Szczecin podpisała umowę na opracowanie dokumentacji dla tej inwestycji. Przygotowana została dokumentacja studialna i dokumentacja środowiskowa. Wymagało to dokładnego zbadania uwarunkowań technicznych, terenowych i środowiskowych oraz przygotowania analiz ekonomicznych. Opracowane warianty przebiegu zostały również poddane ocenie społecznej – na specjalnej stronie internetowej mieszkańcy mogli zapoznać się z mapami przebiegu i wyrazić swoje zdanie o poszczególnych wariantach. Głos społeczny został wzięty pod uwagę podczas przygotowywania analizy wielokryterialnej.

Ze względu na układ drogowy wszystkie warianty obwodnicy omijają Stargard od wschodu. Początkiem przebiegu obwodnicy jest węzeł Stargard Wschód, a końcem DK20 przed granicą miasta Stargard od strony Chociwla. Warianty nr 1 i 2 są poprowadzone bliżej obszaru zabudowanego m. Strachocin, pozostałe warianty oddalają się od zabudowy tej miejscowości.

Obwodnica będzie przecinać dolinę rzeki Krąpiel i linię kolejową Stargard-Gdynia. Na odcinku od linii kolejowej do DK20 przebieg wszystkich wariantów jest zbliżony. Każdy wariant posiada również dodatkowy podwariant, który różni się rozwiązaniami technicznymi na połączeniu z obecną DK20 i w obszarze węzła drogowego Stargard Wschód. Jako preferowany przez inwestora został wskazany wariant 5 (linia granatowa).

Realizacja inwestycji w formule projektuj i buduj planowana jest w latach 2024-2028, w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.

(r), grafiki, mapa – materiały prasowe

Poprzedni artykułInformacja dla kierowców z Ukrainy. W trosce o bezpieczeństwo
Następny artykułRynek Staromiejski w pląsach i podskokach


Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj