Pociągi sprawniej i bezpieczniej jeżdżą po drugim nowym torze. Nowe perony w Grzędzicach (fot. 1), Miedwiecku (fot. 2) i Reptowie (fot. 3) zwiększyły dostęp do kolei. To kolejne efekty wykorzystania przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA pieniędzy z projektu realizowanego między Poznaniem a Szczecinem.
Wyższe, szersze i dłuższe perony ułatwiają pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Platformy są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Podróżni mają wygodne dojścia do peronów i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących.
Zamontowane zostały nowe wiaty i ławki, które poprawiły komfort oczekiwania na pociąg. Jaśniejsze LED-owe oświetlenie zapewnia bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację podróżnym ułatwiają tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy. Obok peronów są stojaki na rowery, dzięki którym osoby podróżujące koleją mogą połączyć dwa ekologiczne środki transportu. Na stacji w Reptowie sprawne i bezpieczne dotarcie na perony zapewnia nowe przejście pod torami.
Wygodne podróże koleją między Wielkopolską a Pomorzem Zachodnim
W 24 miejscowościach na trasie między Poznaniem a Szczecinem można wygodniej wsiadać do pociągów z nowych peronów. Polskie Linie Kolejowe sukcesywnie zwiększają komfort podróży. Tylko na zachodniopomorskiej i lubuskiej części trasy to perony w Drawinach, Podleścu, Mierzęcinie, Bierzwinku, Rębuszu, Starym Klukomiu, Choszcznie, Ziemomyślu, Dolicach, Morzycy, Kolinie, Grzędzicach, Miedwiecku, Reptowie i Szczecinie Zdunowie. Modernizacja zwiększy komfort podróży na 30 stacjach i przystankach.
– Na 190-kilometrowej trasie Poznań – Szczecin rozkładowe przejazdy pociągów i roboty zapewnia odpowiednia organizacja inwestycji. Dwa nowe tory z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania są już gotowe m.in. na odcinkach Poznań – Wronki, Słonice – Choszczno, Stargard – Reptowo oraz Reptowo – Szczecin Dąbie. Jeden tor wykonano m.in. na odcinkach Krzyż – Podlesiec, Drawiny – Dobiegniew, Dobiegniew – Rębusz, Choszczno – Dolice – informuje Bartosz Pietrzykowski, rzecznik PKP PLK.
Dzięki oddaniu drugiego nowego toru na szlaku Stargard – Reptowo, pociągi jeżdżą już dwoma nowymi torami na całym odcinku między Stargardem a Szczecinem Dąbiem, co przekłada się na większą przepustowość i sprawniejsze podróże.
Szybciej i bezpieczniej między Poznaniem a Szczecinem
Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu między Poznaniem a Szczecinem skróci się. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, najszybsze pociągi pokonają trasę z prędkością 160 km/h, w czasie poniżej 2 godzin. Zwiększy się przepustowość linii – możliwy będzie przejazd większej liczby pociągów i uruchomienie dodatkowych połączeń dalekobieżnych oraz regionalnych. Linia zapewni lepsze warunki przewozu towarów.
E59 jest częścią europejskiego korytarza transportowego, prowadzącego z Dolnego Śląska m.in. do zachodniopomorskich portów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz lokalne centra sterowania w Poznaniu i Stargardzie zwiększą bezpieczeństwo.
Więcej informacji o inwestycji dostępnych jest na stronie internetowej projektu.
(r)
fot. Łukasz Bryłowski
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!