Szwajcaria Połczyńska. Zachwyca przyrodą, ukształtowaniem terenu, jakością powietrza, czystością wód

0

Przedstawiciele pięciu gmin: Połczyna-Zdroju, Złocieńca, Świdwina, Barwic i Czaplinka oraz członkini Zarządu Województwa Zachodniopomorskiego Anna Bańkowska podpisali list intencyjny dotyczący promocji i rozwoju mikroregionu Szwajcaria Połczyńska – pod znakiem nowej marki turystycznej. Logo, efekt ogólnopolskiego konkursu, już jest.

Takich miejsc w Polsce i Europie jest już bardzo mało – niemal nienaruszony ekosystem, rzadko spotykane rośliny, siedliska chronionych gatunków, torfowiska, jeziora, strome wzniesienia i rwące potoki – jakby przeniesione z górskich krajobrazów. Sercem tej krainy jest rezerwat Dolina Pięciu Jezior. Akweny otaczają gęste lasy i urokliwe polany.

Wspólnie tworzą nowy produkt turystyczny

– Kto tam nigdy nie był, pewnie z niedowierzaniem będzie słuchał i czytał o Szwajcarii Połczyńskiej. Ale ta nasza, zachodniopomorska Szwajcaria naprawdę istnieje. I zachwyca przyrodą, ukształtowaniem terenu, jakością powietrza, czystością wód – wylicza marszałek Olgierd Geblewicz. – Z radością i z uznaniem przyjąłem inicjatywę lokalnych samorządów, które chcą wspólnie, z dużą energią tworzyć nowy produkt turystyczny. Jako samorząd województwa będziemy wspierać te działania. Budowanie marki Szwajcarii Połczyńskiej przyczyni się do rozwoju turystyki, wzmocni gospodarkę regionu.

Z pomysłem stworzenia nowej marki turystycznej wystąpił burmistrz Połczyna-Zdroju Sebastian Witek. W ubiegłym roku przeprowadzono ogólnopolski konkurs na logo Szwajcarii Połczyńskiej, a ozdobione nim gadżety (czapki, torby, parawany, kubki, naklejki, magnesy) są dystrybuowane wśród mieszkańców i turystów. Organizowano również spotkania z przedstawicielami branży turystycznej, uzdrowiskowej, lokalnymi przedsiębiorcami, by zachęcić ich do włączenia się w ten regionalny projekt. Znak Szwajcarii Połczyńskiej ma być bowiem widoczny nie tylko na urzędowych pismach czy obiektach publicznych, ale również na regionalnych produktach, w gospodarstwach agroturystycznych, restauracjach, przy trasach rowerowych i innych lokalnych atrakcjach.

W latach 30. ta kraina nazywana była Pomorską Szwajcarią

– Szwajcaria kojarzy się z wysoką jakością i ta nowa marka ma tę jakość gwarantować – mówi Anna Bańkowska, członkini Zarządu Województwa Zachodniopomorskiego. – W projekt włączyli się też sąsiedzi, bo Szwajcaria Połczyńska obejmuje pięć gmin. Niedawno w Złocieńcu odkryto tak zwaną kapsułę czasu i znaleziono w niej foldery z lat 30. ubiegłego wieku, w których są zdjęcia i opisy krainy zwanej Pomorską Szwajcarią.

Hasło „Pommersche Schweiz” znaleźć można na starych kartach pocztowych ze zdjęciami pięknych polodowcowych krajobrazów. Widać na nich rynnowe jeziora, rzeki i wzgórza. Takie obrazy, materiały wideo i ciekawe opisy można dziś znaleźć na nowej stronie internetowej miasta polczyn-zdroj.pl i w specjalnej zakładce „Szwajcaria Połczyńska”. Podobne multimedia mają pojawić się również na stronach i fan-pagach Złocieńca, Świdwina, Barwic i Czaplinka.

Sygnatariuszami listu intencyjnego są: Sebastian Witek – burmistrz Połczyna-Zdroju, Krzysztof Zacharzewski – burmistrz Złocieńca; Kazimierz Lechocki – wójt gminy Świdwin, Robert Zborowski – zastępca burmistrza Barwic, Marcin Naruszewicz – burmistrz Czaplinka oraz Anna Bańkowska reprezentująca Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego.

Oryginalna w skali kraju marka regionu

We wrześniu planowane jest kolejne spotkanie samorządowców, podczas którego mają zostać podpisane szczegółowe porozumienia między Gminą Połczyn-Zdrój a pozostałymi gminami m.in. na udzielenie sublicencji na korzystania z logo Szwajcarii Połczyńskiej oraz przygotowanie i publikację artykułów o przedsiębiorcach, którzy uczestniczą w budowie marki. Ma być ona eksponowana w przestrzeni publicznej, m.in. na tablicach informacyjnych, mapach, przystankach autobusowych, urzędach, świetlicach wiejskich, bilbordach i plakatach zapowiadających wydarzenie kulturalne czy sportowe. We wszystkich gminach organizowana będzie również dystrybucja i sprzedaż – przez miejscowe firmy – gadżetów promocyjnych. Planowane jest również przygotowanie aplikacji mobilnej, która będzie przewodnikiem po historii i lokalnych atrakcjach.

– Razem zbudujemy oryginalną w skali kraju markę regionu – zapowiada burmistrz Połczyna-Zdroju Sebastian Witek.

(r), fot. – źródło: Biuro Prasowe UM WZ

Poprzedni artykułZaszczep się w Ratuszu
Następny artykułGiżynek. Aleje coraz dłuższe  


Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj