Obsługa spraw paszportowych – przerwa od 7 do 10 listopada br.

0

W związku z wdrażaniem we wszystkich organach paszportowych w kraju i za granicą (ambasady, konsulaty) nowego systemu informatycznego, obsługującego sprawy paszportowe, od 7 do 10 listopada 2022 r. wystąpią czasowe ograniczenia w składaniu wniosków o paszporty biometryczne oraz w odbiorze paszportów.

W tym okresie, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, organy paszportowe będą mogły wydawać wyłącznie paszporty tymczasowe.

Powodem ograniczeń jest konieczność przeniesienia danych do nowego systemu oraz wymiany sprzętu informatycznego: komputerów, czytników linii papilarnych i paneli do składania podpisów.

Obsługa w ZUW w Szczecinie oraz w Delegaturze ZUW w Koszalinie

W Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Szczecinie i w Delegaturze ZUW w Koszalinie złożenie wniosku o wydanie paszportu oraz odbiór paszportów będą możliwe do 8 listopada (wtorek) do godz. 14.00.

9 i 10 listopada (środa i czwartek) nie będzie możliwe złożenie wniosku o paszport biometryczny oraz odebranie gotowego paszportu.

Obsługa w Terenowych Punktach Paszportowych

7 listopada (poniedziałek) w Terenowych Punktach Paszportowych: w Gryficach, Szczecinku, Łobzie, Wałczu, Myśliborzu, Świnoujściu możliwy będzie tylko odbiór paszportów.

8, 9 i 10 listopada Terenowe Punkty Paszportowe nie będą przyjmować wniosków o paszport, i nie będą wydawały gotowych paszportów.

Wszyscy klienci, mający rezerwacje internetowe lub telefoniczne na dni, w których złożenie wniosku i odbiór paszportu nie będą możliwe, zostali poinformowani telefonicznie o nowym terminie wizyty w punkcie paszportowym – w dogodnym dla nich terminie.

– Prosimy o uwzględnienie powyższego w swoich planach wyjazdowych i zaplanowanie wizyty w urzędzie najpóźniej 8 listopada 2022 r. do godz. 14:00 lub też po 14 listopada br. – informuje Centrum Prasowe Wojewody.

Wznowienie pełnej obsługi paszportowej nastąpi 14 listopada (poniedziałek).

Nowy system obsługi wniosków paszportowych uprości procedurę składania wniosku o paszport:

– nie będzie już konieczności wypełniania papierowych wniosków – wniosek będzie generowany w systemie przez urzędnika, a następnie podpisywany przez wnioskodawcę na urządzeniu służącym do pobierania podpisu;

– uruchomione będą dodatkowe usługi, tj. weryfikacja ważności paszportu, sprawdzenie, jakie dane są przetwarzane w rejestrze; uruchomiona zostanie również – szczególnie ważna dla wielu osób okazjonalnie korzystających z paszportów – możliwość otrzymywania powiadomienia, np. o zbliżającym się terminie utraty ważności paszportu;

– będzie istniało więcej dostępnych form umożliwiających zgłoszenie utraty paszportu – oprócz formy osobistej, można to będzie zrobić samodzielnie, tj. przez e-puap lub e-usługę (dzięki której zgłoszenie będzie automatycznie generowało unieważnienie utraconego paszportu, zapobiegając tym samym nieuprawnionemu użyciu).

(r)

Poprzedni artykuł„Budowlanka” oddała 10,800 l krwi
Następny artykułBrama Wałowa. Krzysztof Krzywiński i jego „Ściana”


Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj