Jeżeli ktoś potrzebuje pomocy przy zgłoszeniu reklamacji czy przygotowaniu pisma reklamacyjnego lub innej porady konsumenckiej, powinien wybrać się do Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów, który zapewnia bezpłatne poradnictwo w zakresie ochrony praw i interesów konsumentów.
Biuro mieści się w Starostwie Powiatowym w Stargardzie przy ul. Skarbowej 1 – parter, lewe skrzydło urzędu, pokój nr 04 i 05.
Czas pracy Biura: od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu, tj. od godz. 8.00 do 16.00. Tel. 91 4804 842.
Rzecznikiem jest Ewa Skórczyńska.
W 2022 r. z Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów wysłano do przedsiębiorców 369 wystąpień. Zakończono 350 spraw.
Dzięki pracy Biura udało się odzyskać dla konsumentów zwroty środków na ok. 75 tys. zł. W pozostałych sprawach wymieniono towar na nowy lub dokonano bezpłatnych napraw.
Ponadto: przygotowano 2 pozwy cywilne – wartość sporu to 43 900 zł, i skierowano 5 wniosków do sądu o ukaranie przedsiębiorcy.
W sumie udzielono około 1300 porad telefonicznych i przyjęto 1004 klientów.
(r), fot. – Starostwo Powiatowe w Stargardzie
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!