Trasa o długości 4,5 km ominie miasto od wschodu i włączy się do węzła Stargard Wschód na drodze S10. Jej przebieg, zgodny z rekomendowanym wariantem, zatwierdziła decyzja środowiskowa. Kolejnym etapem prac przygotowawczych będzie opracowanie elementów Koncepcji Programowej i wykonanie badań podłoża. To inwestycja z rządowego Programu budowy 100 obwodnic.
Wyprowadzi ostatnią drogę krajową ze Stargardu
Od kilkunastu lat, dzięki południowej obwodnicy, miasto omija już droga ekspresowa S10. Za kilka lat z centrum Stargardu zniknie droga krajowa nr 20. Trasa ta obecnie prowadzi od węzła Stargard Wschód na S10 przez miejscowości Święte i Strachocin do miasta, gdzie na trasie przejazdu jest wiele przejść dla pieszych i skrzyżowań.
– Obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, zmniejszając hałas i ograniczając inne negatywne oddziaływania ruchu drogowego. Skróci się też dystans, jaki będą pokonywać kierowcy. Obecnie długość trasy przez miasto to 7,4 km, a po realizacji wybranego wariantu obwodnicy będzie krótsza o 2,9 km. Biorąc pod uwagę brak konieczności przejazdu przez miasto, skróci się on nawet czterokrotnie – mówi Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA O/Szczecin.
Trasa obwodnicy
Obwodnica Stargardu będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Droga rozpocznie się od węzła Stargard Wschód na połączeniu DK20 i S10. Planowana jest w ramach inwestycji przebudowa połączenia S10/DK20 po północnej stronie węzła.
– Trasa obwodnicy będzie prowadzić w kierunku północnym. Przejdzie przez dolinę rzeki Krąpiel, a następnie przez drogę powiatową Strachocin-Sułkowo, gdzie zaplanowano budowę wiaduktu w ciągu drogi powiatowej. Dalej obwodnica przejdzie nad linią kolejową nr 202 Stargard-Gdańsk i włączy się w obecny przebieg DK20 około 500 metrów za granicą miasta Stargard – dodaje Mateusz Grzeszczuk.
(r)
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!