Monopoly w wersji stargardzkiej – jeszcze w tym roku

0

Jeśli ktoś lubi planszówki, to teraz polubi je jeszcze bardziej – za sprawą Monopoly ze stargardzkimi akcentami. W ten sposób Stargard dołączy do grona miast na świecie, które są bohaterami tej bardzo popularnej gry planszowej.

Są w Sydney i są w Dubaju, a także w Polsce – m.in. Poznaniu, Gorzowie Wielkopolskim, Katowicach, Opolu.

– Zyskamy grę znaną na całym świecie. Bardzo atrakcyjną także dla naszych mieszkańców. To ogromna promocja Stargardu. Poza tym, ta gra to też budowanie relacji między ludźmi. Wróćmy do planszówek – mówiła zastępczyni prezydenta Ewa Sowa podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Książnicy Stargardzkiej.

Zuzanna Misiejuk z firmy Winng Moves Polska zaznaczyła: – Zbieramy najlepsze, kultowe miejsca w Stargardzie, tzw. smaczki, które trafią na planszę.

Pierwszy nakład tej gry to 4 tys. sztuk (dotąd sprzedano 200 mln egzemplarzy). Później będą kolejne. Gra trafi do różnych sieci sklepów, m.in. Empiku. Najpierw kosztować będzie 160 zł, a potem 130 zł. Do kupienia także przez internet.

W tworzeniu planszówki wezmą udział również mieszkańcy. W wakacje zdecydują, jak powinno wyglądać jedno z pól. Prace nad ich wyborem już ruszyły. Niedługo dowiemy się, które obiekty z naszego miasta tam się znajdą.

Zasady Monopoly są proste – trzeba inwestować, planować, budować, kupować i sprzedawać z zyskiem nieruchomości, a także liczyć na łut szczęścia. Ten, kto stworzy największe imperium, wygrywa. Na planszy czyhają jednak pułapki -nawet najlepsza passa może zakończyć się dla inwestora pobytem w więzieniu.

– Współpracujemy z miastem. Cała plansza będzie spersonalizowana. Chcemy, aby ta gra bawiła. Reszta, to tajemnica – do premiery – mówiła Zuzanna Misiejuk. – Dlaczego Stargard? Razem z miastem podjęliśmy tę decyzję. W tym roku do Monopoly dołączą: Białystok, Bydgoszcz i Rybnik. W końcu przyszedł czas na Zachodniopomorskie.

Uroczyste odsłonięcie gry – a nastąpi to przed świętami Bożego Narodzenia – będzie wydarzeniem z udziałem mediów i mieszkańców.

– Wykorzystamy każdą możliwość promocji – podkreśliła Małgorzata Wójcik-Bąk, dyrektor Wydziału Kultury, Sportu, Turystyki i Promocji UM.

Konferencję prowadził Piotr Styczewski, rzecznik prasowy UM.

bk

fot. Bożena Kuszela

Poprzedni artykułKasa w UM – nieczynna
Następny artykułNowości w szkołach za unijne pieniądze


Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj