Bożena Kuszela: – Bridgestone Stargard jest na rynku już 15 lat. Pracuje tu blisko 1000 osób. Fabryka produkuje dziennie 4000 opon. Czy jest w niej miejsce na inne działania niż bezpośrednio związane z produkcją?
Piotr Kozłowski: – Jesteśmy firmą, która przyjęła w swojej polityce zasadę zrównoważonego rozwoju, co oznacza, że nasze działania koncentrujemy również na ludziach – naszej załodze i lokalnej społeczności. Nasi pracownicy biorą udział w różnych akcjach. Przede wszystkim są to wydarzenia sportowe, w tym związane z Igrzyskami Olimpijskimi, których Bridgestone jest głównym partnerem, a także prowadzone we współpracy z władzami miasta, policją, szkołami, akcje promujące bezpieczeństwo, ochronę środowiska czy zdrowy tryb życia. Organizujemy również imprezy dedykowane naszym pracownikom i ich rodzinom, np. piknik Family Day – mówi dyrektor.
BK: – Na jakiego rodzaju benefity mogą liczyć pracownicy zatrudnieni w Bridgestone Stargard?
PK: – Pracujemy nad tym, aby benefity oferowane pracownikom zatrudnionym w Bridgestone Stargard były dla nich jak najbardziej atrakcyjne, uniwersalne i odpowiadały ich potrzebom. Przykładowo: dofinansowujemy dojazdy do pracy, opłacamy prywatną opiekę medyczną, a także ubezpieczenie na życie. Nasi pracownicy mogą przystąpić również do Pracowniczego Programu Emerytalnego, skorzystać z karty Multisport czy doskonalić naukę języków obcych. Osoby pracujące w Bridgestone Stargard i ich rodziny w sytuacjach trudnych mają ponadto możliwość skorzystania z pomocy psychologa, terapeuty czy prawnika w ramach oferowanego przez nas Programu Wsparcia Pracowników.
BK: – Coraz więcej firm dostrzega potrzebę działań, które uwzględniają interesy społeczne, aspekty środowiskowe czy relacje z różnymi grupami, np. z pracownikami – zgodnie z zasadami Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR). Jak jest tutaj?
PK: – Mogę zdecydowanie powiedzieć, że Bridgestone Stargard jest firmą społecznie odpowiedzialną. Poprzez współpracę z różnymi instytucjami i lokalnymi władzami włączamy się w przeróżne inicjatywy organizowane w naszym mieście. Wspieramy sport, np. poprzez udział w Dniach Stargardu na Sportowo i sponsoring Międzynarodowego Biegu o Błękitną Wstęgę. Działamy też na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego i co roku organizujemy w miasteczku rowerowym przy SP6 event „Bądź bezpieczny na drodze” oraz współpracujemy z Komendą Powiatową Policji w Stargardzie przy różnych projektach promujących bezpieczne zachowania w ruchu drogowym. Wspieramy kulturę, chociażby przez organizowany we współpracy z Książnicą Stargardzką cykl spotkań autorskich „DooKoła”. Pamiętamy o dzieciach z placówek opiekuńczo-wychowawczych w Stargardzie – organizujemy dla nich wyprawki szkolne i prezenty z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Bardzo ważne są dla nas również inicjatywy związane ze środowiskiem naturalnym. Przykładowo w kwietniu 70 pracowników z naszej fabryki posadziło ok. 2500 sadzonek sosny w miejscowości Żelewo. Była to współpraca z Nadleśnictwem Kliniska.
Wszystkie nasze działania trudno wymienić – jest tego naprawdę dużo. Jesteśmy bardzo dumni, że nasi pracownicy licznie angażują się w inicjatywny związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.
BK: – Priorytetem Bridgestone Stargard jest zapewnienie czystego środowiska naturalnego. Firma pragnie chronić je poprzez m.in. ograniczenie emisji gazów cieplarnianych i nieustanne usprawnianie procesów produkcyjnych. Czy te starania są skuteczne?
PK: – Celem całej firmy, a więc i naszej fabryki, jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych, co wpisuje się w nasze korporacyjne Zobowiązanie Bridgestone E8 (więcej informacji o nim można znaleźć na naszych stronach internetowych). Bardzo dużo uwagi i środków zainwestowaliśmy w modyfikacje poprawiające rekuperację energii i w najbliższych latach zamierzamy kontynuować te działania. Wesprzemy je przez planowaną instalację fotowoltaiczną o mocy nominalnie zaspokajającej nasze całkowite zapotrzebowanie na energię elektryczną. Co prawda nie zmniejszy to naszego śladu węglowego, ponieważ już dziś kupujemy tylko zieloną energię elektryczną, ale jeśli będziemy mieli swoją, to zostanie więcej dla innych. Poprawianie procesów produkcyjnych to rzecz wpisana w DNA Bridgestone, nomen omen japońskiej firmy.
BK: – Wspomniał Pan, że niedawno pracownicy fabryki posadzili 2500 drzew. Jakie jeszcze działania eko podejmuje się na rzecz środowiska?
PK: – W Bridgestone Stargard podejmujemy wiele działań na rzecz środowiska naturalnego. W maju zorganizowany został w naszej fabryce Tydzień Zrównoważonego Biznesu. Dla pracowników dostępny był serwis rowerowy – aby zachęcić ich do korzystania z roweru jako środka transportu. Przez cały tydzień w fabryce zbieraliśmy elektrośmieci i wymienialiśmy je na sadzonki roślin. Regularnie organizujemy konkursy promujące ochronę środowiska naturalnego i ekologiczne rozwiązania. Na terenie fabryki mamy także zamontowane karmniki dla ptaków i hoteliki dla owadów. W działania ekologiczne angażujemy się również w mieście, chociażby poprzez tablice informacyjne w parkach miejskich i zapewnienie stojaków rowerowych przy stargardzkich szkołach podstawowych.
BK: – W ostatnim czasie zorganizowaliście Family Day, czyli festyny dla pracowników firmy i ich rodzin. Jakich wydarzeń mogli się oni spodziewać?
PK: – Family Day to pikniki organizowane przez nas dla pracowników i ich rodzin raz na dwa lata. Tegoroczne odbyły się w Morzyczynie i obfitowały w szereg atrakcji. Była strefa zabaw dla dzieci z dmuchańcami, bobolandem i mobilnym planetarium. Były liczne warsztaty: ekologiczne, młodego naukowca, robienia pizzy czy ozdób z makramy. Była też strefa zdrowia, a w niej mammobus, dermobus, psychodietetyk i pierwsza pomoc. Dla pracowników przewidziano liczne konkursy i poczęstunek. Odbył się koncert Grzegorza Hyżego. Dużo emocji, dobrej zabawy i mile spędzonego czasu w rodzinnym gronie.
BK: – Firma za swoją działalność nie raz była nagradzana. W tym roku może poszczycić się nagrodą Top Employer 2024. Czym ta i inne nagrody są dla Bridgestone Stargard?
PK: – Certyfikat Top Employer to potwierdzenie, że Bridgestone Europe, w tym nasza fabryka w Stargardzie, jest firmą, która stawia pracowników na pierwszym miejscu. Jako Prezes Bridgestone Stargard jestem niezwykle dumny z tak ważnego wyróżnienia. Nieustannie inwestujemy w rozwój naszego zespołu, dbamy o jego dobrostan i tworzymy warunki, które pozwalają w pełni wykorzystać swój potencjał.
To wyróżnienie wzmacnia naszą pozycję jako atrakcyjnego, odpowiedzialnego i zaangażowanego pracodawcy na rynku pracy oraz stanowi cenny atut w przyciąganiu najlepszych talentów. Przekłada się na większe zaufanie naszych klientów, partnerów biznesowych oraz potencjalnych pracowników. Dla członków naszego zespołu to potwierdzenie, że doceniamy ich wkład i staramy się zapewnić im jak najlepsze warunki do rozwoju.
Będziemy kontynuować nasze działania, aby Bridgestone Europe, w tym Bridgestone Stargard był postrzegany jako wzorcowy pracodawca, który stawia pracowników w centrum. To kluczowe dla naszego dalszego rozwoju i budowania silnej, zmotywowanej i zaangażowanej organizacji.
BK: – Dziękuję za rozmowę
fot. Jan Rybaczuk
(artykuł sponsorowany)
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!