Oferta firmy PORR o wartości 27,77 mln zł została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na rozbudowę DK22 na odcinku Ostrowiec – Szwecja o długości 2,9 km. Planowany termin zakończenia inwestycji to koniec 2026 roku.
– Dla inwestycji został opracowany projekt budowlany i uzyskana decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). W związku z tym, po podpisaniu umowy, przekażemy wykonawcy plac budowy i będą mogły ruszyć prace budowlane. Na ich wykonanie przewidziano 19 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych (od 16 grudnia do 15 marca) – informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA .
Droga dostosowana do współczesnych standardów
Inwestycja obejmuje całkowitą przebudowę DK22 od miejscowości Ostrowiec do początku realizowanej obecnie w formule Projektuj i buduj obwodnicy Szwecji. Wykonana zostanie nowa nawierzchnia drogi, dostosowana do obecnie obowiązujących obciążeń 11,5 ton/oś. Jezdnia będzie miała dwa pasy ruchu po 3,5 m i obustronne opaski po 0,5 m. Na całej trasie, po jej wschodniej stronie, będzie ścieżka pieszo-rowerowa o nawierzchni bitumicznej. Lewoskręty pojawią się na przebudowanym skrzyżowaniu z drogą powiatową do Głowaczewa. W Nowej Szwecji powstaną dodatkowe jezdnie zapewniające obsługę terenu przyległego do drogi, a także ekrany akustyczne. Zostaną wykonane cztery zatoki autobusowe, a droga zyska też nowe oznakowanie poziome i pionowe.
Nowa jakość na całej DK22 w Zachodniopomorskiem
Przebudowa odcinka Ostrowiec – Szwecja jest jednym z kilku zadań inwestycyjnych na DK22 w województwie zachodniopomorskim. W tym roku podpisana została umowa na realizację trzech obwodnic na tej trasie z Programu budowy 100 obwodnic – w lutym obwodnicy Szwecji, w czerwcu obwodnicy Rusinowa i w lipcu obwodnicy Wałcza. Obwodnice Szwecji i Rusinowa powinny być gotowe w 2027 roku, a Wałcza w 2028 roku.
Dla obwodnicy Człopy trwa jeszcze proces przygotowawczy – aktualnie Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie rozstrzyga skargi dotyczące decyzji środowiskowej. W przygotowaniu są również odcinki szlakowe od granicy z województwem lubuskim do Wałcza (granica województwa – Człopa oraz Człopa – Wałcz, z wyłączeniem obwodnicy Rusinowa). Dla tych odcinków, o łącznej długości 30 km, przygotowywane są projekty budowlane zakładające ich pełną przebudowę z podniesieniem nośności do 11,5 ton/oś oraz przebudowę skrzyżowań i budowę ścieżek pieszo-rowerowych.
(d)
mapy – GDDKiA
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!