Pomorze Zachodnie po raz kolejny chce wyznaczać trendy. Po inwestycjach w tabor kolejowy i trasy rowerowe, region zamierza w krótkim czasie wyremontować wszystkie drogi wojewódzkie. Inwestycje mają być realizowane zarówno z wykorzystaniem środków zewnętrznych, jak i własnych.
– Te plany są wyrazem naszych ambicji. Na Pomorzu Zachodnim zawsze mierzyliśmy wysoko i w ten sam sposób chcemy myśleć o infrastrukturze drogowej. Pomorze Zachodnie to miejsce, w którym nasi mieszkańcy muszą czuć się bezpiecznie i korzystać z bezpiecznej infrastruktury – mówi marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Od kilku lat mieszkańcy Pomorza Zachodniego i odwiedzający nasz region turyści korzystają wyłącznie z nowoczesnego lub zmodernizowanego taboru. Inne województwa również realizują politykę zakupów w tym zakresie, ale to Zachodniopomorskie pozostaje liderem
– To samo myślenie przyświeca nam, jeśli chodzi o naszą zachodniopomorską sieć dróg wojewódzkich, która liczy 2181 km. To są drogi, z których na co dzień korzystają przede wszystkim nasi mieszkańcy, bo to są drogi, które komunikują główne ośrodki miejskie w województwie. Ale z tych dróg korzystają również licznie przybywający na Pomorze Zachodnie turyści, bo kiedy zjeżdżają z drogi krajowej, w zdecydowanej większości korzystają z drogi wojewódzkiej, która prowadzi do destynacji turystycznej. Dlatego ten stan dróg jest niezwykle istotny nie tylko dla komfortu i bezpieczeństwa naszych mieszkańców, ale też dla komfortu i bezpieczeństwa turystów – tłumaczy marszałek.
Plan zakłada, że do końca 2028 r. uda się dokończyć to, co jest konsekwentnie realizowane przez niemal dwie dekady. Do tego czasu drogi wojewódzkie mają być zmodernizowane i zapewniać europejski standard.
(m), fot. – źródło: Biuro Prasowe UMWZ
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!