Zagęszcza się sieć MPR-ów na Pomorzu Zachodnim. Po ostatniej weryfikacji ich liczba powiększyła się o 7, razem jest ich już 139. Do grona obiektów z certyfikatami dołączyły miejsca noclegowe w Kołobrzegu, Świnoujściu i Bornem Sulinowie oraz sklep rowerowy w Szczecinie! Wszystkie znajdą się w aplikacji PomorzeZachodnie.
– Postawiliśmy nie tylko na rozbudowę sieci tras rowerowych na Pomorzu Zachodnim, ale także tworzenie całej infrastruktury towarzyszącej, jak miejsca noclegowe, punkty gastronomiczne czy miejsca, w których samodzielnie można dokonać drobnych napraw na trasie. To sprawia, że turystyka rowerowa w naszym regionie staje się coraz bardziej popularna. Cieszę się, że – dzięki pozytywnej weryfikacji przeprowadzonej w ostatnich tygodniach – możemy do systemu rekomendacji Miejsc Przyjaznych Rowerzystom dopisać kolejne punkty na mapie regionu – mówi marszałek województwa Olgierd Geblewicz.
Członkowie Zespołu Wdrożeniowego ds. Systemu Rekomendacji Miejsc Przyjaznych Rowerzystom dokonali w terenie weryfikacji stanu faktycznego oraz warunków oferowanych turystom, pod kątem zgodności z kryteriami, przez kolejne 7 z 12 obiektów zgłoszonych w ostatnim okresie do MPR.
Certyfikaty otrzymały:
– Hampton by Hilton Świnoujście – Obiekty noclegowe
– Wanta Kołobrzeg Kołobrzeg – Obiekty noclegowe
– Pole namiotowe przy Galerii PRL Borne Sulinowo – Obiekty noclegowe
– OWS Sobótka Świnoujście – Obiekty noclegowe
– Hotel Cesarskie Ogrody Świnoujście – Obiekty noclegowe i gastronomiczne
– Pensjonat Ani Chmielowska Anna Borne Sulinowo – Obiekty noclegowe i gastronomiczne
– Sklep Rowerowy Synkros Szczecin – Pozostałe obiekty handlowe i usługowe
Dlaczego warto posiadać certyfikat MPR?
Dzięki Certyfikatom MPR zyskuje się dodatkowych klientów i przewagę konkurencyjną poprzez promocję w aplikacji PomorzeZachodnie, promocje w social mediach, obecność na mapach rowerowych, publikacjach i innych materiałach promocyjnych na temat tras rowerowych Pomorza Zachodniego. Certyfikat można wykorzystywać w swoich działaniach marketingowych np. umieszczając logo MPR na swoim obiekcie, stronie internetowej, social mediach czy ulotce.
Nastawienie na rowerzystów po prostu się opłaca. W całej Europie ten rodzaj turystyki jest znaczącym czynnikiem rozwoju regionalnego i lokalnego. Zgodnie z szacunkami Europejskiej Federacji Cyklistów, sektor „cycle industry” w EU to 655 tys. miejsc pracy. A roczne przychody z turystyki rowerowej to aż 44 mld euro. Dzienne wydatki turysty rowerowego w Niemczech czy Austrii wynoszą 52-70 euro.
(r), fot. – źródło: Biuro Prasowe UMWZ
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!