Od 31 marca (poniedziałek) zmienia się organizacja ruchu na stacji kolejowej w Stargardzie. Zlikwidowane zostanie tymczasowe przejście przez tory do peronu nr 3 oraz na drugą stronę stacji.
– Dojście na peron nr 3 będzie zapewnione schodami oraz windą z nowego przejścia pod torami. Wejście do tunelu możliwe będzie tylko od strony ulicy Szczecińskiej – informuje Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Ponadto tymczasowo – do końca maja – z ruchu wyłączony zostanie chodnik pod wiaduktem od strony ulic Barnima oraz Bema. Związane jest to z koniecznością dokończenia ciągu pieszo-rowerowego.
Przejście między ulicami Wyszyńskiego oraz Szczecińską zapewnione będzie pod wiaduktem, chodnikiem od strony budynku dworca oraz Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego.
Na przełomie kwietnia i maja wykonawca planuje udostępnienie dojścia do tunelu pod torami bezpośrednio z terenu Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego. Będzie ono możliwe za pomocą schodów oraz windy.
Po zakończeniu prac dla podróżnych dostępne będą trzy zmodernizowane perony. Będą one wyższe, dzięki czemu pasażerom będzie wygodniej wsiadało się i wysiadało z pociągów. Perony będą posiadały antypoślizgową nawierzchnię, wyposażoną w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Komfort oczekiwania na pociąg poprawią nowe wiaty i ławki. Jaśniejsze LED-owe oświetlenie zapewni bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację podróżnym ułatwią wyświetlacze, tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy.
Dojście na perony zapewni nowe przejście pod torami, które będzie prowadziło od budynku dworca na drugą stronę miasta do Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego. Będzie ono wyposażone w windy, dzięki czemu stacja będzie dostępna dla wszystkich podróżnych, również tych o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Zakończenie zasadniczych prac na stacji wraz z udostępnieniem peronów nr 1 i 2 oraz całego przejścia pod torami, planowane jest w trzecim kwartale br.
Przebudowa stacji w Stargardzie realizowana jest w ramach wartej ponad 4 mld zł modernizacji linii kolejowej Poznań – Szczecin, współfinansowanej z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF).
(r) – źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe
fot. Maciej Kuszela
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!