Sportowa drużyna Pomorza Zachodniego – ze Spójnią Stargard

0

Sportowe emocje, uwaga widzów i lokalna tożsamość. Zawodniczki i zawodnicy z Zachodniopomorskiego będą promować Pomorze Zachodnie. Powstaną nowe murale, a sportowcy pojawią się w krótkich filmikach o atrakcjach i produktach regionu. Co oczywiste, zachodniopomorską „okejkę” oraz materiały promocyjne województwa zobaczmy też podczas rozgrywek w najwyższych klasach.

Szczegóły wsparcia, dotyczące promocji Województwa Zachodniopomorskiego przez sport, zostały przedstawione 10.04 br. podczas konferencji prasowej z udziałem marszałka województwa Olgierda Geblewicza oraz władz i przedstawicieli pięciu klubów: Pogoni Szczecin, kobiecej Pogoni Szczecin, Spójni Stargard, Klubu Piłki Siatkowej Chemik Police, Piłki Ręcznej Koszalin.

– Pomorze Zachodnie kolejny rok promować się będzie we współpracy z klubami sportowymi. Na rozwój sportu przekazujemy sporo środków. Współpracujemy głównie z organizacjami w zakresie szkolenia dzieci i młodzieży. Najmłodsi potrzebują jednak liderów, dlatego wspierany kluby występujące w najwyższych ligach. Oczywiście mamy świadomość, jak wielkie są budżety naszych klubów i te 700 tys. zł to mała cegiełka, ale dla nas ważne jest, by logo Pomorza Zachodniego pojawiała się podczas ich meczów – mówił marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Przeprowadzony przez Urząd Marszałkowski otwarty konkurs ofert skierowany był do klubów posiadających drużyny w najwyższych klasach rozgrywkowych: piłki nożnej, piłki ręcznej, piłki siatkowej oraz piłki koszykowej. To cykliczne działanie. Od 2013 roku samorząd województwa przekazał klubom i organizacjom sportowym ponad 5 milionów złotych.

O tym, że obecność logotypu i nazwy Pomorza Zachodniego – na biletach czy plakatach oraz na strojach zachodniopomorskich klubów – buduje lokalną tożsamość, nie trzeba nikogo przekonywać. Kluby reprezentują nie tylko miasto, w którym funkcjonuje, ale i cały region.

„Okejka” widoczna będzie też w mediach społecznościowych i stronach internetowych klubów, ale także na broszurach, biletach czy plakatach. We współpracy z klubami powstaną też filmiki promujące atrakcje regionu czy produkty związane z turystyką, jak np. aplikacja rowerowa Pomorza Zachodniego.

Pogoń Szczecin zamierza także wykonać dwa murale. Klub zaistniał już w ten sposób w przestrzeni miejskiej w ubiegłym roku przy ul. Krasińskiego w Szczecinie.

W tym roku Urząd Marszałkowski przekazał kwotę 700 tys. zł: Pogoń Szczecin otrzyma 230 tys. zł, kobieca Pogoń Szczecin 200 tys. zł, Spójnia Stargard 100 tys. zł, KPS Chemik Police 100 tys. zł, Piłka Ręczna Koszalin 70 tys. zł.

(r), fot. – Biuro Prasowe UMWZ

Poprzedni artykułKrzysztof Koziorowicz pierwszym trenerem Spójni Stargard
Następny artykułBedzie mniej azbestu w mieście


Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj