Ustalą przebieg drogi S10 od Stargardu do Piły – na odcinku o długości 108 km

0

Nowa S10 będzie dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. W każdym z kilku wariantów drogi, ominie ona miejscowości położone na przebiegu obecnej DK10, takie jak Suchań, Recz, Kalisz Pomorski czy Mirosławiec.

Rozpoczyna się procedura uzyskania decyzji środowiskowej dla drogi S10 w województwie zachodniopomorskim. GDDKiA złożyła już stosowny wniosek do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Szczecinie. W decyzji środowiskowej zostanie ustalony przebieg drogi na odcinku o długości 108 km od Stargardu do Piły, z wyłączeniem realizowanej obwodnicy Wałcza.

Wybrać optymalny przebieg

Droga S10 połączy Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z aglomeracją warszawską. Jest to jedyna droga ekspresowa na Pomorzu Zachodnim, która nie ma jeszcze decyzji środowiskowej, czyli określonego przebiegu. Prace studialne były prowadzone już od wielu lat, ale dopiero dzięki przyznanemu w 2017 roku finansowaniu udało się doprowadzić do końca przygotowanie Raportu oddziaływania na środowisko.

W dokumentacji tej określono warianty przebiegu inwestycji i jej oddziaływanie na środowisko. Preferowany przez inwestora jest wariant VII. Decyzja dotycząca wyboru konkretnego wariantu zależeć będzie od RDOŚ, który określi w decyzji środowiskowej wybrany przebieg i środowiskowe uwarunkowania realizacji drogi.

Na koniec 2021 roku inwestycja będzie gotowa do realizacji

Decyzja środowiskowa powinna być wydana w połowie przyszłego roku, ale dokładny termin będzie zależał od przebiegu postępowania administracyjnego.

Wyznaczenie przebiegu to niezwykle ważny element procesu przygotowawczego. Jednak sam korytarz przebiegu drogi i podstawowe parametry to za mało. Dlatego trzeba będzie jeszcze opracować bardziej szczegółowe rozwiązania projektowe – koncepcję programową.

– Mamy również finansowanie na te prace. Bezpośrednio po uzyskaniu decyzji środowiskowej ogłosimy przetarg na koncepcję programową wraz z badaniami podłoża. Na koniec 2021 roku inwestycja będzie gotowa do realizacji w systemie „Projektuj i buduj” – informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Nowa droga rozpocznie się od obwodnicy Stargardu

S10 będzie dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Nowa trasa, w zależności od wariantu, będzie w mniejszym lub większym stopniu zbliżać się do obecnej DK10. W każdym z wariantów droga będzie omijać miejscowości położone na przebiegu obecnej DK10, takie jak Suchań, Recz, Kalisz Pomorski czy Mirosławiec. Poza odcinkiem Stargard – Piła jest realizowana obwodnica Wałcza.

S10 będzie rozpoczynała się od istniejącej obwodnicy Stargardu, natomiast końcem odcinka będzie węzeł łączący drogi S10 i S11 na północ od Piły. W zależności od wariantu przewidziano budową od 8 do 12 węzłów drogowych. W ramach realizacji inwestycji powstać ma od 4 do 5 obustronnych Miejsc Obsługi Podróżnych. Przewidziano również budowę dwóch obwodów utrzymania drogi ekspresowej.

(r)

mapy – źródło: GDDKiA O/Szczecin

Polub nas na Facebooku

Poprzedni artykułStargardzianie z kartonika – fotografie z przedwojennych atelier
Następny artykułRusza nabór do ArtFestiwalu Stargard 2020


Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj