Rowerem ze Złocieńca do Wałcza. Prawie 30 mln zł na rozbudowę Starego Kolejowego Szlaku

1

Bardzo dobre informacje dla miłośników podróży na dwóch kółkach. Rozpoczyna się budowa długo oczekiwanego odcinka Starego Kolejowego Szlaku. Między Złocieńcem a Wałczem powstaną 34 km nowych dróg rowerowych. Dodatkowo 18 km zostanie oznakowanych.

Inwestycja, która przez ponad rok będzie realizowana na północ od Wałcza, to ważny odcinek Starego Kolejowego Szlaku. Ta długodystansowa trasa – prowadząca znad morza (Kołobrzeg, Mielno) przez Karlino, Połczyn-Zdrój, Białogard, Złocieniec – jest systematycznie „wypełniana” nowymi ścieżkami rowerowymi, nowoczesnym oznakowaniem oraz infrastrukturą turystyczną (ławki, wiaty, tablice informacyjne etc.).

– Pomorze Zachodnie ma najlepszą w Polsce sieć tras rowerowych. Planowaliśmy 1100 km długodystansowych szlaków, ale już zaczynamy kolejny etap ich rozbudowy o blisko 500 km – mówi wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego Tomasz Sobieraj. – Między Złocieńcem a Wałczem, w ramach rozpoczętego właśnie zadania, zbudowane zostaną prawie 34 km nowych ścieżek rowerowych i dodatkowo ok. 17,7 km szlaku zostanie oznakowane. Prace zaplanowane są na 15 miesięcy, a ich koszt to niemal 30 mln zł.

Projekt obejmuje cztery gminy: Złocieniec, Czaplinek, Wierzchowo i Wałcz.

– Rozpoczynamy długo wyczekiwaną przez mieszkańców inwestycję. Bardzo się cieszymy, że już jesienią przyszłego roku będziemy wszyscy mogli przez te piękne tereny przejechać nową ścieżką rowerową – mówiła Anna Bańkowska, członkini Zarządu Województwa Zachodniopomorskiego. – Jest to kolejny duży projekt związany z rozbudową infrastruktury turystycznej. Sieciujemy nasze trasy rowerowe. Tworzą one spójną całość. W najpiękniejsze zakątki regionu można dojechać na dwóch kółkach. Pomorze Zachodnie jest regionem turystycznym, a turystyka rowerowa stała się naszą specjalnością. Korzystają z tego mieszkańcy, lokalni przedsiębiorcy, samorządy – podkreśliła Anna Bańkowska.

Samorządowcy przypomnieli, że omawiana inwestycja – przygotowana jako II etap rozbudowy Starego Kolejowego Szlaku – startuje z poślizgiem, ponieważ oferty składane przez wykonawców w pierwszym i drugim przetargu znacznie przekraczały budżet inwestycji. Dopiero trzeci przetarg pozwolił wybrać wykonawcę, którym jest firma Marbruk z miejscowości Charzykowy. Zadanie ma zostać zrealizowane za ponad 28,8 mln zł.

Stary Kolejowy Szlak prowadzi znad morza (na północy ma dwie odnogi – do Kołobrzegu i do Mielna) na Pojezierze Wałeckie. Rowerowi turyści dojadą do Karlina, Połczyna-Zdroju, Białogardu, Złocieńca, Wałcza i dalej w kierunku Piły.

https://rowery.wzp.pl/3-pomorze-zachodnie-stary-kolejowy-szlak

Szlak prowadzi głównie po starotorzach dawnych linii kolejowych. Oprócz walorów sentymentalnych, taka rowerowa podróż jest przede wszystkim łatwa i przyjemna. Dawne nasypy kolejowe zapewniają piękne widoki, a podjazdy na wzniesienia są łagodne. Po drodze zobaczyć można zabytki (pałace, kościoły), dawne dworce kolejowe, urokliwe wiejskie osady. I przede wszystkim można odpocząć na łonie natury, nad pięknymi akwenami.

Sieć Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego powstaję dzięki funduszom unijnym. Dotychczasowe zadania były realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego, nowe zadania wchodzą natomiast do nowego programu finansowania z Europejskich Funduszy dla Pomorza Zachodniego.

(r)

fot. https://www.facebook.com/PomZachodnieRowerem

Poprzedni artykułPomaganie mają we krwi – oddali ją, by ratować ludzkie życie
Następny artykułRowerowa Masa Krytyczna pn. „Ekologicznie na Bobrową Polanę”


Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

1 KOMENTARZ

  1. Największe zadupie to właśnie między Wałczem a Złocieńcem same bagna i krzaki bardzo mało lokalnej ludności z tego skorzysta trasa nieprzemyślana, dużo lepszym rozwiązaniem byłoby przebieg przez Czaplinek z pięknymi jeziorami i krajobrazem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj