Od 4 listopada e-wizyty, czyli wideorozmowy z ekspertem ZUS, będą dostępne we wszystkich oddziałach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W ten bardzo prosty sposób każdy może porozmawiać z pracownikiem i załatwić szereg spraw.
To bezpieczna i wygodna forma komunikacji bez konieczności wizyty w placówce ZUS – szczególnie w trudnym czasie pandemii .
Pierwsze e-spotkania ruszyły 19 października. Od 4 listopada e-wizytę będzie można umówić w całej Polsce. Do tej pory z tego rozwiązania skorzystało blisko 1500 osób w kraju.
– Jeśli chcemy zarezerwować internetowe spotkanie, należy wejść na stronę www.zus.pl. E-wizytę umawiamy, podając kod pocztowy swojego miejsca zamieszkania, a w przypadku przedsiębiorców – kod adresu firmy. Na wirtualne spotkanie można umówić się w dni robocze, w godzinach 9.00-14.30 – informuje Karol Jagielski, regionalny rzecznik ZUS województwa zachodniopomorskiego.
Dzień przed spotkaniem klient otrzyma sms z przypomnieniem – na podany w czasie rejestracji numer telefonu. Natomiast godzinę przed e-wizytą otrzyma mail. Będzie w nim link, w który trzeba kliknąć, aby połączyć się z pracownikiem ZUS.
Gdyby ktoś nie mógł skorzystać z umówionej e-wizyty albo już jej nie potrzebuje, powinien ją odwołać, żeby z terminu mógł skorzystać ktoś inny.
Jeśli klient będzie chciał otrzymać informacje w swojej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas wideorozmowy. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy rezerwując spotkanie, trzeba zaznaczyć odpowiednią opcję.
W sytuacji, gdy klient posiada pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także w imieniu innej osoby połączyć się wirtualnie z pracownikiem.
(r)
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!