OSiR Stargard. Zamieszanie wokół treningów personalnych w AquaStar

2

„Dowiedziałem się o kuriozalnej decyzji zarządu dot. drastycznego obniżenia wynagrodzeń dla trenerów i instruktorów OSiR” napisał do nas jeden z klientów Ośrodka Sportu i Rekreacji. „Sytuacja, na którą Pan się powołuje, dotyczy tzw. usług dodatkowych / specjalistycznych tzw. treningów personalnych” wyjaśnia dyrektor ds. rozwoju i sprzedaży OSiR Stargard Joanna Rumińska.

W przesłanym nam e-mailu pan Grzegorz pisze: „Jako wieloletni klient OSiR-u zgłaszam swoje wielkie oburzenie i niezadowolenie z takiego postępowania. Proszę nie zapominać, że obiekt przede wszystkim stanowią ludzie. Ich dotychczasowe profesjonalne podejście, zaangażowanie oraz oddanie dla firmy jest wartością nieocenioną. Jako klient mam uzasadnione obawy, iż odejście doświadczonej kadry znacząco wpłynie na obniżenie jakości świadczonych usług. Obecne zaproponowane rozwiązanie powoduje odejście z pracy kluczowych osób, które tworzyły ten zgrany zespół.

W związku z długim remontem zmuszony byłem do korzystania z innych obiektów tego samego typu, również w Szczecinie. Nigdzie jednak nie było takiej atmosfery, a przede wszystkim zaangażowania w pracę, jak na OSiR. (…)”.

Autor zaznacza, że niniejszy e-mail jest jego prywatną inicjatywą, jako mieszkańca Stargardu oraz klienta Ośrodka Sportu i Rekreacji.

W odpowiedzi Joanna Rumińska, dyrektor ds. rozwoju i sprzedaży OSiR, pisze: „Chciałabym wyjaśnić i jednocześnie uspokoić Pana, iż nasza kadra instruktorska będzie nadal świadczyć usługi na naszym obiekcie w zakresie obsługi klienta w ramach tzw. dyżurów instruktorskich, które są podstawową działalnością i formą zatrudnienia zarówno naszych instruktorów, jak i spółki.

Sytuacja na którą Pan się powołuje dotyczy tzw. usług dodatkowych / specjalistycznych tzw. treningów personalnych. W tym zakresie spółka zaproponowała naszej kadrze nową formę rozliczania – tzw. prowizję od sprzedaży, w proporcji 60% dla instruktora, a 40% dla spółki (w celu pokrycia kosztów pośrednich, tj. energia, ciepło, ESOK, promocja itp.).

Kadra instruktorska nie wyraziła zgody na zmianę warunków wynagradzania, co było jednoznaczne z wypowiedzeniem dotychczasowych umów na świadczenie powyższej usługi.

Jako spółka komunalna musimy pamiętać, iż naszą misją jest świadczenie usług publicznych na rzecz mieszkańców, dlatego też, ustalając ceny, musimy brać pod uwagę dostępność danych usług dla poszczególnych grup społecznych. Natomiast jako spółka prawa handlowego nie możemy również pozwolić sobie na prowadzenie usług nierentownych.

Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych Klientów, zdecydowaliśmy, iż nie będziemy zwiększać ceny na usłudze treningu personalnego. Obecnie pracujmy nad wypracowaniem modelu współpracy w tym obszarze, który satysfakcjonowałby zarówno instruktora świadczącego taką usługę, jak i spółkę, która ponosi związane z nią koszty.

Cieszy nas bardzo, że jest Pan zadowolony ze standardu usług świadczonych na naszym obiekcie  i zapewniam, że szanujemy pracę i doświadczenie naszej kadry instruktorskiej”.

Na koniec Joanna Rumińska proponuje: „W przypadku jakichkolwiek dodatkowych pytań, wątpliwości, które chciałby Pan rozwiać, zapraszam na spotkanie, postaram się wszystko wyjaśnić”.

oprac. bk

fot. – źródło: https://www.facebook.com/osir.stargard1/

Poprzedni artykułW rocznicę deportacji niemieckich Żydów ze Stargardu i powiatu stargardzkiego
Następny artykułIII Liga. Błękitni i Kluczevia – pierwsze sparingi za nimi


Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

2 KOMENTARZE

  1. Potwierdzam, ze coś tu jest grubo nie tak. Basen powinien brać swoją cześć w wysokości stawki godzinowej a reszta dla prowadzącego. Masz syn chodzi od lat do instruktora i to on ma znaczenie. Były zajęcia na piątce i tez daliśmy radę. To instruktor ma wiedzę i doświadczenie a nie budynek basenu.

  2. Myślę, ze jest to zdzierstwo ze strony OSiR jak góry Himalaje. Nie rozumię jak ilość osób biorących udział w zajęciach ma wpływ na zużcie np. prądu, ciepła, wody, czy czasu obsługi obiektu? Jaka jest różnica w ponoszonych przez OSiR kosztach gdy w zajęciach udział weżmie 2 , 10 , czy 20 osób? W ponoszonych kosztach nie widzę różnicy. Natomiast zapewne jest to dużo większy wysiłek ponoszony przez instruktorów, a do tego i to jest moim zdaniem najważniejsze odpowiedzialność za bezpieczeństwo osób biorących udział w zajęciach. Wobec powyższego proporcję 60/40 uważam za absurdalną i niesprawiedliwą. Myślę że proporcja 80/20 powinna być wystarczająca. albo umowa godzinowa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj