Będą nowe odcinki Trasy Pojezierzy Zachodnich – łącznie 10 km ścieżek rowerowych

0

Rozpoczyna się kolejny etap rozbudowy Trasy Pojezierzy Zachodnich. 31 stycznia Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich przekazał wykonawcy plac budowy. Tym razem nowe odcinki powstaną w okolicach Szczecinka, Bornego Sulinowa i Czaplinka. Wartość inwestycji to prawie 17 mln zł.

Po budowie ścieżek w zachodniej i centralnej części szlaku, czas na odcinki na wschodzie województwa. Przypomnijmy, że trasa ma przebiegać z zachodu na wschód przez pas zachodniopomorskich pojezierzy.

TPZ ma być łącznikiem między siecią tras niemieckich oraz trasami budowanymi w województwie pomorskim. Już teraz Odrę można pokonać rowerem przez odnowiony most w Siekierkach lub drugą odnogą trasy przez Szczecin.

Pierwszy z odcinków budowanych przez ZZDW powstał na tej trasie w 2018 r. Był to odcinek Siekierki-Trzcińsko Zdrój. Potem budowane były odcinki między Myśliborzem, Barlinkiem, Choszcznem.

Projekt, który teraz wchodzi do realizacji, to kilka kolejnych, odrębnych odcinków w gminach: Czaplinek, Borne Sulinowo, Szczecinek oraz w samym Szczecinku.  Połączą one w jeden ciąg już istniejące drogi rowerowe na tym terenie. Nowe odcinki będą miały nawierzchnię bitumiczną i łączną długość blisko 10 km.

Pierwsza część projektu składa się z odcinków: Czaplinek-Kołomąt, który powstanie wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 171, oraz Borne Sulinowo – Krągi wzdłuż ul. Wojska Polskiego. Łączna długość tych dwóch odcinków to 5,5 km.

Odcinek Borne Sulinowo – Krągi okrąża południowo-wschodnią część malowniczego, rynnowego  jeziora Pile. Jest to kontynuacja trasy, która powstała w minionym roku na nasypie kolejowym między Łubowem i Bornem Sulinowo. W ciągu tego odcinka mamy już wyremontowany i przystosowany do ruchu rowerowego most nad rzeką Piławą.

Druga część rozpoczynającego się zadania to droga rowerowa na trasie Krągi – Szczecinek. Ta część obejmie cztery różne odcinki: Krągi – Jelonek, Przyjezierze – Jelenino, fragment na terenie Jelenina i ostatni na terenie Szczecinka. Droga rowerowa biegnie wzdłuż, ale pewnym oddaleniu od drogi krajowej nr 20, w dużej części przez tereny leśne i łąkowe.

Długość odcinków inwestycyjnych w tej części to blisko 4,5 km, a odcinków do oznakowania 10,5 km.

Wykonawcą będzie firma Domar z Tatowa, z którą ZZDW podpisał umowę 18 stycznia. Wartość robót budowlanych ma wynieść ponad 16,9 mln zł (cześć 1. – 7 531 669,69 zł, cześć 2. – 9 396 375,90 zł).

Wszystkie odcinki powinny być gotowe do 14 listopada 2023 r.

(r), fot. – źródło: ZZDW w Koszalinie

Poprzedni artykułOstrzegają przed silnym wiatrem
Następny artykułPowiatowy Rzecznik Konsumentów poradzi bezpłatnie


Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj