Na węźle drogowym Szczecin Kijewo otwarto dla ruchu nową łącznicę relacji Stargard-Świnoujście

0

Uruchomienie tej łącznicy oznacza równocześnie konieczność zamknięcia łącznicy dla relacji Kołbaskowo-Szczecin, która zostanie przecięta przez najazd na nowy wiadukt węzła. Kierowcy jadący od strony Kołbaskowa i węzła Klucz (droga ekspresowa S3) będą musieli zawrócić na następnym węźle (Szczecin Dąbie) lub skorzystać z wcześniejszego węzła (Szczecin Podjuchy) po to, aby zjechać na Szczecin.

Etapy przebudowy 

Poprzedni wykonawca inwestycji zrealizował tam zaledwie około 20 proc. robót. Dokończenie prac zostało podzielone na trzy etapy. Roboty etapu pierwszego: dokończenie wiaduktu DK10 dla jezdni w stronę Szczecina, i drugiego: jezdni DK10 w stronę Szczecina wraz z łącznicami Stargard-Świnoujście i Świnoujście-Szczecin – trwają już od czerwca tego roku. Wykonanie tych prac ma umożliwić, na koniec tego roku, przeniesienie ruchu na nowy wiadukt i jezdnię DK10 w stronę Szczecina. Dzięki temu możliwe będzie rozpoczęcie prac trzeciego, ostatniego etapu, dla którego obecnie trwa przetarg. Ten etap będzie obejmował wykonanie pozostałych łącznic, przebudowę jezdni DK10 w stronę Stargardu wraz z nowym wiaduktem i przebudowę jezdni autostrady A6 wraz z budową jezdni zbiorczo-rozprowadzających.

Budowa coraz bardziej zaawansowana

Wraz z postępem prac budowlanych wprowadzane są kolejne zmiany w organizacji ruchu. Od września kierowcy korzystają już z nowej łącznicy relacji Świnoujście-Szczecin. Jej uruchomienie umożliwiło budowę najazdu na nowy wiadukt węzła od strony Szczecina. Wprowadzona w poniedziałek zmiana organizacji ruchu umożliwi budowę najazdu na wiadukt również od strony Stargardu. Budowa samego wiaduktu jest już mocno zaawansowana. Obecnie wprowadzona organizacja ruchu będzie obowiązywać do czasu uruchomienia nowej jezdni DK10 w stronę Szczecina, co jest planowane przed końcem tego roku. Nie będzie to oznaczało jednak przywrócenia relacji Kołbaskowo-Szczecin. Ta relacja podobnie jak relacja Stargard-Kołbaskowo wymaga budowy nowych łącznic, które będą realizowane w trzecim etapie przebudowy węzła.

Węzeł po nowemu 

Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70.-80.

Po przebudowie węzeł będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, ale również na jezdnie zbiorczo-rozprowadzające, dzięki którym poprawi się płynność przejazdu przez węzeł. Nawierzchnia autostrady w rejonie węzła zmieni się na nową, bitumiczną – w miejsce starej i zniszczonej nawierzchni betonowej. Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

(r), mapy, fot. – źródło: GDDKiA O/Szczecin

Poprzedni artykułZmiany w składzie zarządu powiatu. Joanna Tomczak rezygnuje z funkcji wicestarosty
Następny artykułKoronawirus. Zmarł mieszkaniec powiatu stargardzkiego


Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj