PKP PLK ruszają z modernizacją stacji w Stargardzie

2

Po kilku przesunięciach terminów, w końcu PKP Polskie Linie Kolejowe SA zaczynają niezwykle ważną dla miasta inwestycję, która zdecydowanie poprawi komfort poruszania się po Stargardzie. W ramach prac powstanie – długo oczekiwany przez mieszkańców – tunel łączący ZCP z dworcem PKP. Przebudowane zostaną cztery stargardzkie wiadukty kolejowe. Szybciej będzie można pojechać pociągiem w stronę Szczecina i Poznania.

To wszystko jest związane z modernizacją linii kolejowej Poznań – Szczecin Dąbie. Jej wykonawcą jest konsorcjum firm z Trakcją PRKiI SA jako liderem.

W Stargardzie utrudnienia dla kierowców i pieszych zaczną się 12 listopada (wtorek) z uwagi na przebudowę dwóch wiaduktów – nad ulicami Szczecińska/Wyszyńskiego i Składową. W pierwszej kolejności całkowicie wyłączony z ruchu będzie wiadukt w centrum miasta.

– Cała inwestycja jest niezwykle ważna z wielu powodów. Poprawi ona zarówno funkcjonalność, jak i wizerunek Stargardu. Stworzy też perspektywy na przyszłe, miejskie inwestycje. To nie tylko przebudowa torów, peronów i szybsza podróż do Poznania czy Warszawy. W jej ramach powstanie nowe przejście pod torami, które połączy Zintegrowane Centrum Przesiadkowe z dworcem. Ulice pod przebudowanymi wiaduktami będą miały ciągi pieszo-rowerowe. Przy ul. Barnima zbudowany będzie parking typu park&ride (parkuj i jedź) na 300 aut. Wiadukt nad ul. Składową umożliwi budowę północnej obwodnicy miasta. To kluczowe również dla planów na atrakcyjne dla pieszych centrum naszego miasta – mówi prezydent Rafał Zając.

Inwestycja PKP PLK ułatwi poruszanie się po Stargardzie – zarówno pieszych, jak i kierowców, a także osób podróżujących pociągami i komunikacją miejską. Dzięki tunelowi ZCP będzie w pełni funkcjonalne, z łatwym dostępem do dworca PKP i śródmieścia. Dodatkowo już niedługo pasażerowie pojadą autobusem z ZCP do dużych miast w Polsce i za granicą.

Przebudowa wszystkich wiaduktów w Stargardzie wpłynie na zwiększenie bezpieczeństwa pieszych i kierowców. PKP PLK zmodernizuje cztery obiekty: nad ul. Bogusława IV, ul. Wyszyńskiego, ul. Pierwszej Brygady i ul. Składową.

Poprawę odczują także stargardzianie korzystający z dworca PKP. Perony na stacji w naszym mieście zostaną przebudowane i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Na trasie Stargard – Szczecin Dąbie wymienionych zostanie 48 km torów i 64 km sieci trakcyjnej. Po zakończeniu modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością do 160km/h. Planowanie podróży stanie się łatwiejsze dzięki nowemu funkcjonalnemu systemowi informacji pasażerskiej.

Wartość prac na tej trasie to prawie 600 milionów złotych.

Miasto przygotowuje się już do budowy parkingu typu park&ride przy ul. Barnima. Będą na nim miejsca dla kilkuset samochodów osobowych, busów, a także rowerów. To duża wygoda dla podróżujących. Zostawią swój pojazd na parkingu, żeby przesiąść się do innego środka komunikacji. Ta inwestycja również znacząco wpłynie na komfort przemieszczania się po Stargardzie.

(r), fot. 3 – źródło: UM w Stargardzie

fot.1 i wizualizacja – PKP PLK

Poprzedni artykułBenefis Majki Cierockiej. „Wy mnie wszyscy odmładzacie”
Następny artykułBuda dla schroniska


Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

2 KOMENTARZE

  1. Stacja Stargard to nie tylko rejon dworca i peronów . Stacja rozciąga sie od wiaduktu nad ul Warszawską do wiaduktu nad ul Składową. Tak więc mają co robić i gdzie robić

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj