Przetarg na realizację obwodnicy Stargardu w ciągu DK20

0

GDDKiA szuka wykonawców, którzy będą zainteresowani zaprojektowaniem i budową inwestycji o długości 4,5 km. Termin składania ofert został wyznaczony na 26 stycznia przyszłego roku. Inwestycja powstanie w ramach Programu budowy 100 obwodnic – na Pomorzu Zachodnim.

Kryteriami oceny ofert jest w 55 proc. cena, w 10 proc. przedłużenie okresu gwarancji na instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze, w 30 proc. przedłużenie gwarancji na obiekty mostowe i w 5 proc. zagospodarowanie na placu budowy pozyskanego destruktu asfaltowego.

Szczegóły przetargów dostępne są na naszej platformie zakupowej: https://gddkia.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/422078/budowa-obwodnicy-stargardu-w-ciagu-drogi-krajowej-nr-20

Projekt i budowa drogi

W przyszłym roku planowane jest podpisanie umowy. Wykonawca będzie miał 17 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). GDDKiA zakłada, że stanie się to w 2025 r., co pozwoli rozpocząć roboty, na które założono 15 miesięcy. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca. Oddanie obwodnicy do ruchu przewidziano w 2027 r.

Obwodnica wyprowadzi ostatnią drogę krajową ze Stargardu

Od kilkunastu lat, dzięki południowej obwodnicy, kierowcy omijają miasto korzystając z drogi ekspresowej S10. Za kilka lat z centrum Stargardu zniknie droga krajowa nr 20. Trasa ta obecnie prowadzi od węzła Stargard Wschód na S10 przez miejscowości Święte i Strachocin do miasta, gdzie na trasie przejazdu jest wiele przejść dla pieszych i skrzyżowań.

– Obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, zmniejszając hałas i ograniczając inne negatywne oddziaływania ruchu drogowego. Skróci się też dystans, jaki będą pokonywać kierowcy. Obecnie długość DK20 od węzła Stargard Wschód przez miasto to 7,4 km – przejazd obwodnicą będzie krótszy o 2,9 km. Biorąc pod uwagę charakterystykę drogi w mieście (ograniczona prędkość, skrzyżowania i przejścia dla pieszych) obwodnica skróci czas przejazdu nawet czterokrotnie – informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Trasa obwodnicy

Obwodnica Stargardu będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Droga rozpocznie się od węzła Stargard Wschód na połączeniu DK20 i S10. Planowana jest w ramach inwestycji przebudowa połączenia S10/DK20 po północnej stronie węzła. Trasa obwodnicy będzie prowadziła w kierunku północnym. Przejdzie przez dolinę rzeki Krąpiel, a następnie drogę powiatową Strachocin – Sułkowo, gdzie zaplanowano budowę wiaduktu w ciągu drogi powiatowej. Dalej obwodnica przejdzie nad linią kolejową nr 202 Stargard – Gdańsk i włączy się w obecny przebieg DK20 około 500 metrów za granicą miasta Stargard.

Programu budowy 100 obwodnic – Pomorze Zachodnie

W rozpisanym na lata 2020-2030 rządowym Programie budowy 100 obwodnic – poza obwodnicą Stargardu – znajduje się jeszcze osiem inwestycji na Pomorzu Zachodnim. Dla obwodnicy Gryfina w ciągu DK31 oraz Szczecinka w ciągu DK20 podpisano w 2021 roku umowy na realizację w formule Projektuj i buduj. W drugiej połowie ubiegłego roku na tych inwestycjach ruszyły roboty budowlane.

Dla obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 został opracowany projekt budowlany i w tym roku uzyskana decyzja ZRID. Inwestycja planowana jest do realizacji wspólnie z II etapem obwodnicy Przecławia i Warzymic (nowy węzeł łączący A6 z DK13).

W sierpniu tego roku GDDKiA ogłosiła przetarg na realizację obwodnicy Szwecji w ciągu DK22 – wybrano już najkorzystniejszą ofertę w tym przetargu. Z kolei w listopadzie ogłosiła przetarg na realizację obwodnicy Rusinowa w ciągu DK22 – oferty w tym przetargu mają być znane 16 stycznia przyszłego roku. W ubiegłym tygodniu ruszył przetarg dla obwodnicy Wałcza w ciągu DK22 – oferty wykonawców powinny być znane 22 stycznia przyszłego roku. W przyszłym roku planowany jest przetarg na obwodnicę Złocieńca w ciągu DK20. Dla obwodnicy Człopy w ciągu DK22, która jako ostatnia ze wszystkich zachodniopomorskich inwestycji z Programu 100 obwodnic uzyskała decyzję środowiskową, rozstrzygane jest jeszcze przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze odwołanie od tej decyzji.

(r)

grafiki, mapy – GDDKiA Oddział Szczecin 

Poprzedni artykułPodziel się – nie marnuj żywności
Następny artykułW czwartek dowody inaczej


Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj