To kolejny i ostateczny już termin, wyznaczony przez wykonawcę modernizacji linii kolejowej E 59 Poznań-Szczecin Dąbie, której częścią są już rozpoczęte prace związane z przebudową stacji PKP w Stargardzie.
Decyzja o zamknięciu wiaduktu i wprowadzeniu nowej organizacji ruchu od poniedziałku 2 grudnia zapadła po spotkaniu wykonawcy z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego, przedstawicielami miasta i Zarządu Dróg Powiatowych.
W jego trakcie dokonano m.in. odbioru tymczasowego przejścia dla pieszych, wyznaczonego z ul. Towarowej, przez modernizowane perony stacji i przejście podziemne w stronę ul. Dworcowej.
Wybrany przez PKP PLK SA wykonawca, czyli konsorcjum firm z Trakcją PRKiI SA jako liderem, przejął plac budowy 12 listopada. I choć zaplanowano wyłączenie z ruchu w pierwszej kolejności wiaduktu nad Szczecińską/Wyszyńskiego, to wciąż przesuwano termin jego zamknięcia z uwagi na trudności z odbiorem tymczasowego przejścia dla pieszych. Jak informuje stargardzkie starostwo, grudniowy termin wyłączenia tego wiaduktu jest już jednak oficjalnie potwierdzony.
Mimo perturbacji z zamknięciem wiaduktu, Trakcja już prowadzi prace na terenie stacji kolejowej, m.in. porządkując na swoje potrzeby teren za ZCP (patrząc w stronę ul. Pierwszej Brygady).
Wyłączenie wiaduktu w centrum koło dworca PKP zbiegnie się z terminem zakończenia prowadzonej przez ZDP przebudowy ostatniego odcinka ul. Pierwszej Brygady – od okolic ul. Ceglanej do ul. Szczecińskiej. Może to złagodzić utrudnienia, jakie czekają od 2 grudnia kierowców i mieszkańców Stargardu.
(r)
fot. Maciej Kuszela
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!