Prawie 50 ton wyrobów zawierających szkodliwy azbest zniknie ze Stargardu jeszcze w tym roku. Niebezpieczne materiały zostaną wywiezione i zutylizowane. Prace za ponad 43 tys. zł powinny zakończyć się w październiku.
Usuwanie pokryć dachowych z azbestem rozpocznie się we wrześniu. Zajmie się tym profesjonalna firma – takie niebezpieczne odpady muszą zostać zutylizowane zgodnie z przepisami. Prace obejmują zarówno rozbiórkę materiałów, ich odbiór od mieszkańców, transport i unieszkodliwienie. Tylko w ubiegłym roku z dachów w Stargardzie usunięto ponad 53 tony pokryć zawierających azbest. W tym roku takie materiały zostaną usunięte z kilkudziesięciu kolejnych nieruchomości.
Pieniądze na likwidację azbestu pochodzą z budżetu miasta. Na ten cel pozyskaliśmy również prawie 20 tys. zł dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
(r)
fot. bazaazbestowa.gov.pl/archiwum
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!