Na ukończeniu są prace nad projektem kolejnego odcinka obwodnicy północnej. Chodzi o część w ciągu ul. Hanzeatyckiej- od ul. Stralsundzkiej do ul. H. Wieniawskiego. W czerwcu 2023 r. swoje uwagi i sugestie do dokumentu przekazali mieszkańcy. W projekcie pojawia się kilka tysięcy nasadzeń, które zniwelują dźwięk pojazdów i podniosą estetykę.
W przygotowaniu dokumentacji brał udział profesjonalny architekt krajobrazu, co daje gwarancję skuteczności wybranych rozwiązań. Zieleń będzie nasadzona naprawdę gęsto. Na ponad 600-metrowym odcinku w ciągu ul. Hanzeatyckiej – od ul. Stralsundzkiej do ul. H. Wieniawskiego – pojawi się w sumie ponad 4 000 roślin. To drzewa, krzewy, trawy ozdobne i rośliny okrywowe.
Plan sytuacyjny nasadzeń, jak też szczegółowe zestawienie planowanej zieleni można pobrać tu: https://stargard.eu/aktualnosci/obwodnica-z-zielenia/.
Termin rozpoczęcia tej inwestycji zależy od pozyskania dofinansowania, o które miasto wciąż zabiega.
Budowa pierwszego odcinka obwodnicy – od ul. Składowej do ul. E. Orzeszkowej – zakończyła się na początku lutego 2023 r. To 900 metrów drogi, rondo, ale także chodniki, ścieżki rowerowe i zatoki autobusowe. Całość oświetla prawie 50 lamp LED, a deszcz odbiera nowa kanalizacja. Jest także bardzo dużo zieleni – prawie 200 drzew i ponad 2400 krzewów.
Pod koniec maja 2023 r. miasto podpisało umowę na kolejną część obwodnicy północnej – od ul. H. Wieniawskiego do wiaduktu na ul. Składowej, która umożliwi płynne połączenie z ul. Podleśną. Kończy się jej projektowanie. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na początku 2024 r. Ten odcinek, wraz z ukończonym fragmentem od ul. E. Orzeszkowej do ul. Składowej, pozwoli na zdecydowane usprawnienie ruchu w całym mieście.
W przyszłości obwodnica zacznie się już na ul. Hanzeatyckiej. Pobiegnie od ronda w pobliżu dawnego Tesco, przetnie odcinek od ul. H. Wieniawskiego do wiaduktu na ul. Składowej, połączy się z oddanym do użytku fragmentem na ul. E. Orzeszkowej i dalej do granic miasta.
Docelowo obwodnica włączona będzie do odcinka przygotowywanego przez GDDKiA i łączącego drogi krajowe nr 20 i 10, jak również drogę wojewódzką nr 106 w kierunku Nowogardu. Korzyści odczują zmotoryzowani i piesi mieszkańcy osiedli Zachód i Chopina, ale także Śródmieścia.
(r)
fot. Bożena Kuszela (zdjęcie ilustracyjne)
Zanim dodasz komentarz – zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!